יום שני, 30 בנובמבר 2009

FASHION 101

בורלסק -burlesque - הוא סוג של מופע קברטי, אך סגנון הלבוש המלווה אותו מאד מסויים. למעשה, זוהי נישה אופנתית ברורה. במקור מדובר במופע גרוטסקי במהותו אשר כלל גם מופעי חשפנות מיוחדים. באמריקה של שנות ה-20 השתכללו מופעי החשפנות, קיבלו את מרכז הבמה וזכו להערצה הן מגברים והן מנשים. סגנון הלבוש מזוהה עם שנות ה-40 וה-50 והוא נשי, מגונדר ומוקפד. המראה מתייחס גם לאיפור ותסרוקת מוקפדים וברוח התקופה וכמובן שגם להרבה הלבשה תחתונה סקסית.
מי שמזוהה במיוחד עם עולם זה היא אומנית הבורלסק דיטה פון טיס (בתמונות), אך ניתן היה לראות גם את כריסטינה אגילרה בתקופת-בורלסק (כולל עם צוות מרשים בקליפ בורלסק, עבור הסרט מולאן-רוז'), ואלמנטים שלו שמאומצים ע"י כוכבות ומעצבים רבים. צירפתי בקולאז' (אמצע למעלה) גם תמונה בה דיטה והיידן פנטייר לובשות את אותה השמלה. זה בכדי להבהיר כי הסגנון שלה הוא 'בורלסקאי' אך לא בהכרח ניתן לומר על השמלה שהיא כזו...
המראה מזכיר מאד את בחורות הפין-אפ (Pin Up) אך התרחב מעבר למראה הפוסטרים של בחורות חשופות וזלג כאמור גם אל סגנון לבוש מלא יותר.

SEERSUCKER- אריג כותנה קל, עם כיווצים בולטים באריגה, בדוגמת פסים.
ב-1907, חייט בניו-אורלינס הגה ותפר חליפות קלות עם פסים חיוורים של תכלת ולבן מהבד הזה. הוא קרא לבד סירסאקר; שאוב ממילה פרסית שמשמעותה חלב וסוכר. החליפות שלו הפכו לשם דבר אצל הסנאטורים של מזרח ארה"ב באותה תקופה, אשר שמחו למצוא חליפה ששומרת על המראה שלה על אף הכביסות הרבות שנדרשו לאור הלחות הכבדה של הקיץ.
בארה"ב אף מצויין 'יום חמישי בסירסאקר', לרוב ביום חמישי בשבוע השלישי של יוני, בו מעודדים את חברי הסנאט לבוא לבושים בחליפות סירסאקר.
ניתן למצוא חליפות קייציות ופריטי לבוש מבד זה הן לגברים והן לנשים. הפסים בכחול-לבן ובז'-לבן הם הקלאסיים, אך ניתן למצוא מגוון רחב של צבעים ודוגמאות. כמו כן, יש תיקים, נעליים ומוצרי טקסטיל רבים מבד זה.











ובכל זאת משהו לחורף...
קשמיר- צמר משובח על שם אזור קשמיר, הודו. ידוע גם בשם פשמינה. המייסד של תעשיית הקשמיר היה שליט האזור במאה ה-15 שהביא אורגים מטורקסטן.
את הצמר לתעשית הלבוש והטקסטיל גוזזים מעז הקשמיר וזהו צמר רך במיוחד, שמספק בידוד ללא נפח. מכיוון שמדובר במוצר יקר ויוקרתי, בארה"ב יש צורך לעמוד בתנאים מסויימים על-מנת שמותר יהיה לתייג את הבגד כ'קשמיר'.
בתמונה משמאל, וסט-צעיף מקשמיר של חברת Nightcap Clothing מחירו, 385$...

הידעת? המילה PERFUME (בושם) מקורה בלטינית -per fume- דרך עשן.
מותגי אופנה רבים מייצרים מוצרים נילווים שנושאים את הלוגו שלהם. זו דרך לפאר את המותג ולהציע לאנשים 'רגילים' דרך 'לגעת בעושר'. תעשית הבושם באופן ספציפי נחשבת לרווחית ביותר וגורפת עבור מעצבי האופנה רווחים גדולים יותר מאלו של מכירות הבגדים!

4 תגובות:

  1. נהנתי לקרוא.
    דיטה מדהימה בעיניי...היא אימצה את הסגנון עד הסוף וזה נורא מתאים לה (ידעת שהיא בכלל בלונדינית טבעית?!) ושימי לב למניקור שלה, הוא תואם גם כן את התקופה(פרנצ' הפוך שכזה)

    השבמחק
  2. אין ספק שהיא לחלוטין חיה את זה.
    ידעתי שהיא בלונדינית...אני פריקית של !E
    (-:

    השבמחק
  3. אני משוגעת על הלוק הבורלסק-י משנות ה-40 50. אני שואבת המון השראה גם מהסדרה "הגברים של מחוד מדיסון" וסרטים ישנים.

    השבמחק
  4. ואם לא יצא לך לשמוע, אז הסרט של כריסטינה אגילרה ושר (שמו "בורלסק") יצא לאקרנים. ודאי יגיע ארצה בקרוב...

    השבמחק

נו?? אז מה חשבת? (-: