יום ראשון, 8 בנובמבר 2009

כן, גם בבית!

רצה הגורל, ואני בבית עם שפעת מאז יום חמישי. לא... לא שפעת חזירית כלשהי.. 'סתם' שפעת רגילה. ואני מרגישה הרבה יותר טוב. תודה...
איזו הזדמנות מצויינת להעלות נושא שכבר מזמן רציתי לגעת בו -
מה אתם לובשים בבית?
בילדותי העניין היה תמיד מאד ברור; כשמגיעים הביתה פושטים את הבגדים ו'עוברים למשהו נח יותר'. זה שילוב של שמירה על בגדי-החוץ וסוג של מתן כבוד להם, עם תחושת הנוחות והביתיות שמלווה המעבר לטרנינג/גופיה/שמלה קיצית...
זו תמיד היתה דרך מצויינת בשבילי לשמור על בגדים שאהבתי וש'יצאו מהמחזור' מסיבה זו או אחרת; הם פשוט הפכו להיות 'בגדי בית'!
ברור לי שלא מדובר בהמצאת המאה ושאני לא מחדשת לרובכם כלום... אבל זו רק ההקדמה...
מה שרציתי לגעת בו הוא ההתעקשות של רבים מאיתנו לשמור על הבגדים הבלויים, המוכתמים והקרועים באיזו קנאות מיותרת. נכון, 'את/ה רק בבית', אבל למה לא להפוך את הטי-שירט עם החור לסמרטוט?!?
כשאנחנו נראים בבית כמו סחבה, מהר מאד אנחנו שוכחים איך להראות מטופחים מחוץ לבית. הרי אם נעבור מחולצה דהויה ומסמורטטת לאחת עם קצת צבע, כבר ניראה חיים יותר! אבל מה עם התסרוקת? והגזרה? וקצת איפור אולי?
אני לא טוענת שצריך לקחת את זה לקיצוניות השנייה ולהתחיל ללבוש רק 'חליפות' בית, או באמת לדאוג אם החלק העליון ממש מתאים לתחתון (למרות שזה נחמד מאד כשכן!). אבל אני בהחלט ממליצה להפרד מהפריטים שלא תעזו לצאת איתם מהבית. כי אם לא תרצו שיראו אתכם כך אנשים זרים, למה שתירצו להיראות כך בבית?

בין אם אתם חיים לבד ובין אם אתם חולקים את הבית עם עוד אנשים.... בראש ובראשונה תעשו את זה למען עצמכם, ולמען התחושה הטובה. תתפלאו כמה מקום יתפנה בארון לרכישות חדשות לאחר שתסדרו אותו! ותזכו בערך מוסף חשוב ביותר-ההרגשה הטובה שתלווה אתכם אחרי קבלת החלטה שכזו (ויישומה...)!
אז כן, גם בבית... קצת מחשבה ותשומת לב לעצמנו, יעשו לנו ולסביבתנו רק טוב.

ואם אתם כבר מסדרים את הארון-
את מה שעדיין לביש, אבל לא בא לכם עליו, אפשר לתרום;
יש נקודות איסוף ברחבי הערים, יש חנויות של ויצ"ו ועוד ארגונים
רבים שמעבירים את הבגדים לנזקקים או מוכרים אותם ועוזרים בכסף. וליתר בטחון אני מוסיפה- אם אתם לא תעזו ללבוש משהו כי הוא בלוי או מוכתם- אל תעבירו אותו לנזקקים! ישנם גופים שיוכלו לסייע בהעברת הבגדים הללו למיחזור בתעשיית הטקסטיל (עושים מזה סמרטוטים...).
עוד סיבה להרגיש טוב....

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

נו?? אז מה חשבת? (-: