יום שבת, 21 בנובמבר 2009

אז איזו עונה את/ה?

כבר יצא לי לכתוב פה על צבעים ועל חשיבותם בהרכבת המלתחה, אבל הפעם אני רוצה לתת לכם כמה טיפים בכדי שתוכלו לדעת לאיזו קבוצה אתם שייכים ומהם הצבעים המומלצים עבורכם. התאמת גווני הלבוש והאיפור לגוונים שלנו יכולה to make or break כל תלבושת (בדומה לאיבזור, אבל אפילו חשוב יותר!)
החלוקה לקבוצות נעשית על פי עונות השנה ובשתי קטגוריות צבעים;
צבעים קרים
'אנשי חורף'- לקבוצה זו שייכים אנשים בעלי גוון 'קר' והם באים משני קצוות שונים; מצד אחד, הם יכולים להיות בעלי שיער שחור/כהה/חום-אגוזי ומצד שני בעלי שיער בלונדיני - פלטינה או בהיר (גם שיער לבן נכלל פה). גוון העור נע על סקאלת הבז';
יכול להיות חיוור-לבן או צהבהב, ירוק-זית ואפילו כהה. ובעל תת גוון כחול, ורוד או זית.
הם בעלי עיניים כחולות, ירוקות, אפורות, חומות-שחורות, שחורות או בצבע שקד. כמה דוגמאות, כדי שתהיו בטוחות/ים שהאסימון נפל: מדונה, ריס ווית'רסון, מיגן פוקס, דרו ברימור, האלי ברי, קטרין זיטה-ג'ונס, ורוב האסייאתים...
הצבעים המחמיאים ביותר לקבוצה זו הם צבעים חמים; אצל אנשי החורף יש בד"כ ניגודיות בצבעוניות הטבעית שלהם- עור, עיניים, שיער- ולכן הם צריכים לדבוק בצבעים חדים ואינטנסיביים. שחור, כחול-נייבי, אדום (עם גוון כחול), פוקסיה, סגול אמיתי ובגוונים הבהירים יותר, כחול-קר, ורוד ולבן צחור. תכשיטים בגוון כסף עדיפים על פני תכשיטי זהב.
מאילו צבעים
להמנע? צבעי פסטל דהויים, צבעי 'אדמה', צבעים כמו בז', כתום וזהב יגרמו לכם להיראות חיוורים ואפורים.

'אנשי קיץ'
- בדומה לאנשי החורף
, גם בקבוצה זו יש גוון עור 'קר' בעל תת גוון כחול או ורוד אך הגוון העיקרי של העור הוא ורוד. לקבוצה זו שייכים בהירי העור והשיער אשר אצלם ניגודי הצבעים הטבעיים פחות דומיננטיים. (בלונדיניים טבעיים או ברונטים בעלי עיניים בהירות)
למשל: פול ניומן, דניס ריצ'רדס והדוגמניות בתמונה...
הצבעים המחמיאים ביותר לקבוצה זו גם הם צבעים 'קרים' אך הם צריכים להיות 'רכים' יותר; ניטראליים וצבעי פסטל או צבעים לא מאד אינטנסיביים, כמו כחול בהיר, ורוד מעושן, סגול-לילך, צהוב בהיר וכד'.
מאילו צבעים להמנע? צבעים אינטנסיביים ייראו צורמים מידי אל מול הצבעים של קבוצה זו. גם צבעי אדמה, שחור וכתום לא מחמיאים במיוחד.

צבעים חמים
'אנשי סתיו'- גוון העור ממשפחת הכתומים; אפרסקי או זהבי עם תת גוון זהוב. לרוב בעלי שיער ג'ינג'י או אדום עד ערמוני אך לפעמים גם בעלי שיער כהה או בלונדיני-זהוב, נכללים בקטגוריה זו. בעלי עיניים כהות; חום-זהוב, חום כהה ולפעמים ירוק/כחול כהה.
לאנשי הסתיו, בדומה לאנשי החורף יש ניגוד צבעים טבעי. אם יש להם נמשים, הם בגוון חום-זהוב. למשל: שרליז ת'רון, נטלי פורטמן, ג'סיקה אלבה, לילי קול ורוב הג'ינג'יות.
הצבעים המחמיאים ביותר לקבוצה זו הם צבעים חמים- עזים או בהירים כגון צבעם של עלי הסתיו, צבע קאמל, בז', כתום, זהב, חום כהה או אפור כהה (אפור עכבר)
מאיל
ו צבעים להמנע? בגדול, אנשי הסתיו יכולים ללבוש כמעט
הכל ובלבד שיימנעו מצבעי פסטל.

'אנשי אביב'
- לאנשי האביב גוון עור שנהבי-אפרסקי (לבן-קרמי או אפרסק, עם לחיים ורודות). תת הגוון של עורם גם הוא שנהבי-קרמי. הורידים, באם בולטים מעט, נראים ירקרקים, בניגוד לורידים כחולים שנראים מבעד לעור 'חורפי'. בעלי שיער בצבע קש (בלונד זהוב) או בלונד-אדמוני או ברונטיות עם גוונים ולפעמים גם בעלי שיער אדום משתייכים לקבוצה זו. לרוב יהיו בעלי עיניים בהירות (כחול, ירוק או חום ענברי). נמשים (אדמדמים או צהבהבים-חומים, וגם שומות...) הם גם סימן היכר של קבוצה זו. בדומה לאנשי הקיץ, אין ניגוד צבעים חריף בצבעוניות שלהם.
למשל: מרלין מונרו, אוונג'לין לילי, לינדסי לוהן וג'יליאן אנדרסון.
הצבעים המחמיאים ביותר לקבוצה זו הם צבעים רכים וחמים כמו אפרסק, חום-זהוב, קאמל, שנהב, ירוקים בהירים, כחול צלול ואדום-קורל. תכשיטי זהב יחמיאו יותר מתכשיטי כסף וצבע קרם הולם אותם יותר מלבן נקי.
מאילו צבעים להמנע? כדאי שימנעו מללבוש שחור או לבן שיוצרים מראה חמור מידי ומצבעים עמומים שמתנגשים עם גוון עורם הבהיר.



נכון, זה קצת מבלבל; יש ממשק כלשהו בין חורף-קיץ וסתיו-אביב. בגלל הניואנסים, ישנם 'אנשי קיץ' שטועים ומתלבשים בצבעים ההולמים 'אנשי חורף' ו'אנשי אביב' שמתלבשים כ'אנשי קיץ'. ההמלצה הכי יעילה שלי היא פשוט למדוד. אל תהססו לנסות מגוון של גוונים, כי לפעמים תת גוון יכול לעשות הבדל גדול מאד. השתדלו למצוא מקום עם תאורה טבעית טובה, ואם אין- תוודאו שניתן להחליף את הפריט במידה ותגלו בבית שהוא לא נראה כ"כ טוב כמו שחשבתם.
והנה עוד דרך לראות את החלוקה - בעלי גוון 'קר' (חורף וקיץ) והצבעים שלהם, מול האנשים 'החמים' (אביב, סתיו) והצבעים שלהם.

צבעים קרים /
צבעים חמים

3 תגובות:

  1. אנונימי06 פברואר, 2010

    כתבה מעולה! תודה על המידע!

    מה עם אנשים שחורים או מאוד שחומים? חורף?

    השבמחק
  2. בכיף! (-:
    אנשים כהים שייכים לקבוצה הראשונה (האלי ברי שם בין הדוגמאות...). הפוסט האחרון שפורסם ממש השבוע על מישל אובמה, עונה בדוק על השאלה הזו.
    הנה לינק ישיר
    http://lee-tlabesh.blogspot.com/2010/01/blog-post_30.html

    השבמחק
  3. אנונימי16 יולי, 2013

    מצטערת אבל בכלל לא הבנתי את החלוקה. לא הבנתי את הקשר בין האלי ברי לריס וויתרספון או ההבדל בין מדונה למרילין מונרו מבחינת צבעים...

    השבמחק

נו?? אז מה חשבת? (-: