יום שלישי, 10 בנובמבר 2009

עוד FASHION 101

הידעת? כיוון הכיפתור של חולצה גברית הוא משמאל לימין (הכפתורים תפורים על צדה הימני של החולצה) ואילו בחולצות נשים הכיוון הוא הפוך (הכפתורים תפורים על צד שמאל). זה נכון גם בג'קטים ואף בחלק מן הג'ינסים. התאוריה החביבה עלי לסיבה היסטורית זו, היא כי בימים עברו, הנשים היו חלושות (וענוגות) מכדי להתלבש בעצמן ולכן תפרו את הכיפתור הפוך, כך שיתאים למי שמלביש אותן (מתוך נקודת הנחה שרוב הציבור הם ימנים...).

FAUX BIJOUX פוֹ בּיז'וּ - ובאנגלית, COSTUME JEWELRY- הכוונה לתכשיטים שאינם עשויים מאבנים אמיתיות או ממתכות יקרות; סביב 1920 הציגה קוקו שאנל שרשראות 'פנינים' ושרשראות עם אבני רובי ואזמרלד שיועדו לענידה עם לבוש יומיומי. למעשה אלו היו חיקויים של התכשיטים האמיתיים שלה... במקור ביטוי זה ניתן לתכשיטים כגון אלו של שאנל; חיקויים מדוייקים מחומרים זולים יותר, לקהל הרחב אך כיום, לאור התפתחות הענף, הביטוי הזה למעשה מתאים גם לתכשיטי פלסטיק, עור, זכוכית, חרוזים וכו'.

JACQUARD- זַ'אקָרד- סוג אריג שקיבל את שמו על שם הטכניקה ליצירת הדוגמא עליו; באריגה מיוחדת בין סיביו. הטכניקה, היוצרת מעין תבליט על הבד, קיבלה את שמה על שם מפעיל הנול המיוחד (שזכה גם הוא בשם נול ז'אקרד) - ג'וזף-מארי צ'ארלס ז'אקרד- שהביא את העבודה עליו לכדי שלמות, בשנת 1805.
אמנם כיום הנול הוא תעשייתי, אך מדובר באריגה איטית יותר ולכן יקרה. דוגמאות של בדים השייכים למשפחה זו: דמשק, ברוקד, שטיחי קיר.
השימוש באריגה זו מוכר לנו מטקסטיל לבית, אך נעשה בו גם שימוש באופנה לבישה ואביזרים כפי שניתן לראות בתמונות.

DÉCOLLETÉ - דה-קולטֶה, ובאנגלית DECOLLETE (דה-קולט) הוא מחשוף עמוק. משתמשים במינוח (הן באנגלית והן בצרפתית) לתאור אזור המחשוף העליון באופן כללי (למשל במוצרי קוסמטיקה המיועדים לאזור הצוואר והמחשוף, תוספות לחזייה להגדלת הדקולט וכד') וכמובן שבאופנה משמש לתאור מחשוף החולצה/שמלה, או מחשוף הנעליים.
בעבר השתמשו במינוח זה ספציפית לתאור חשיפת הצוואר והכתפיים, כמו בתמונה מימין אך כאמור כיום השימוש נרחב יותר.
בתמונה משמאל, נעליים של כריסטיאן לובוטן;
שם הדגם Décolleté 100 pumps על שום מחשוף הנעל וגובה העקבים (100 מ"מ!!)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

נו?? אז מה חשבת? (-: