יום שני, 30 בנובמבר 2009

FASHION 101

בורלסק -burlesque - הוא סוג של מופע קברטי, אך סגנון הלבוש המלווה אותו מאד מסויים. למעשה, זוהי נישה אופנתית ברורה. במקור מדובר במופע גרוטסקי במהותו אשר כלל גם מופעי חשפנות מיוחדים. באמריקה של שנות ה-20 השתכללו מופעי החשפנות, קיבלו את מרכז הבמה וזכו להערצה הן מגברים והן מנשים. סגנון הלבוש מזוהה עם שנות ה-40 וה-50 והוא נשי, מגונדר ומוקפד. המראה מתייחס גם לאיפור ותסרוקת מוקפדים וברוח התקופה וכמובן שגם להרבה הלבשה תחתונה סקסית.
מי שמזוהה במיוחד עם עולם זה היא אומנית הבורלסק דיטה פון טיס (בתמונות), אך ניתן היה לראות גם את כריסטינה אגילרה בתקופת-בורלסק (כולל עם צוות מרשים בקליפ בורלסק, עבור הסרט מולאן-רוז'), ואלמנטים שלו שמאומצים ע"י כוכבות ומעצבים רבים. צירפתי בקולאז' (אמצע למעלה) גם תמונה בה דיטה והיידן פנטייר לובשות את אותה השמלה. זה בכדי להבהיר כי הסגנון שלה הוא 'בורלסקאי' אך לא בהכרח ניתן לומר על השמלה שהיא כזו...
המראה מזכיר מאד את בחורות הפין-אפ (Pin Up) אך התרחב מעבר למראה הפוסטרים של בחורות חשופות וזלג כאמור גם אל סגנון לבוש מלא יותר.

SEERSUCKER- אריג כותנה קל, עם כיווצים בולטים באריגה, בדוגמת פסים.
ב-1907, חייט בניו-אורלינס הגה ותפר חליפות קלות עם פסים חיוורים של תכלת ולבן מהבד הזה. הוא קרא לבד סירסאקר; שאוב ממילה פרסית שמשמעותה חלב וסוכר. החליפות שלו הפכו לשם דבר אצל הסנאטורים של מזרח ארה"ב באותה תקופה, אשר שמחו למצוא חליפה ששומרת על המראה שלה על אף הכביסות הרבות שנדרשו לאור הלחות הכבדה של הקיץ.
בארה"ב אף מצויין 'יום חמישי בסירסאקר', לרוב ביום חמישי בשבוע השלישי של יוני, בו מעודדים את חברי הסנאט לבוא לבושים בחליפות סירסאקר.
ניתן למצוא חליפות קייציות ופריטי לבוש מבד זה הן לגברים והן לנשים. הפסים בכחול-לבן ובז'-לבן הם הקלאסיים, אך ניתן למצוא מגוון רחב של צבעים ודוגמאות. כמו כן, יש תיקים, נעליים ומוצרי טקסטיל רבים מבד זה.











ובכל זאת משהו לחורף...
קשמיר- צמר משובח על שם אזור קשמיר, הודו. ידוע גם בשם פשמינה. המייסד של תעשיית הקשמיר היה שליט האזור במאה ה-15 שהביא אורגים מטורקסטן.
את הצמר לתעשית הלבוש והטקסטיל גוזזים מעז הקשמיר וזהו צמר רך במיוחד, שמספק בידוד ללא נפח. מכיוון שמדובר במוצר יקר ויוקרתי, בארה"ב יש צורך לעמוד בתנאים מסויימים על-מנת שמותר יהיה לתייג את הבגד כ'קשמיר'.
בתמונה משמאל, וסט-צעיף מקשמיר של חברת Nightcap Clothing מחירו, 385$...

הידעת? המילה PERFUME (בושם) מקורה בלטינית -per fume- דרך עשן.
מותגי אופנה רבים מייצרים מוצרים נילווים שנושאים את הלוגו שלהם. זו דרך לפאר את המותג ולהציע לאנשים 'רגילים' דרך 'לגעת בעושר'. תעשית הבושם באופן ספציפי נחשבת לרווחית ביותר וגורפת עבור מעצבי האופנה רווחים גדולים יותר מאלו של מכירות הבגדים!

יום שבת, 21 בנובמבר 2009

אז איזו עונה את/ה?

כבר יצא לי לכתוב פה על צבעים ועל חשיבותם בהרכבת המלתחה, אבל הפעם אני רוצה לתת לכם כמה טיפים בכדי שתוכלו לדעת לאיזו קבוצה אתם שייכים ומהם הצבעים המומלצים עבורכם. התאמת גווני הלבוש והאיפור לגוונים שלנו יכולה to make or break כל תלבושת (בדומה לאיבזור, אבל אפילו חשוב יותר!)
החלוקה לקבוצות נעשית על פי עונות השנה ובשתי קטגוריות צבעים;
צבעים קרים
'אנשי חורף'- לקבוצה זו שייכים אנשים בעלי גוון 'קר' והם באים משני קצוות שונים; מצד אחד, הם יכולים להיות בעלי שיער שחור/כהה/חום-אגוזי ומצד שני בעלי שיער בלונדיני - פלטינה או בהיר (גם שיער לבן נכלל פה). גוון העור נע על סקאלת הבז';
יכול להיות חיוור-לבן או צהבהב, ירוק-זית ואפילו כהה. ובעל תת גוון כחול, ורוד או זית.
הם בעלי עיניים כחולות, ירוקות, אפורות, חומות-שחורות, שחורות או בצבע שקד. כמה דוגמאות, כדי שתהיו בטוחות/ים שהאסימון נפל: מדונה, ריס ווית'רסון, מיגן פוקס, דרו ברימור, האלי ברי, קטרין זיטה-ג'ונס, ורוב האסייאתים...
הצבעים המחמיאים ביותר לקבוצה זו הם צבעים חמים; אצל אנשי החורף יש בד"כ ניגודיות בצבעוניות הטבעית שלהם- עור, עיניים, שיער- ולכן הם צריכים לדבוק בצבעים חדים ואינטנסיביים. שחור, כחול-נייבי, אדום (עם גוון כחול), פוקסיה, סגול אמיתי ובגוונים הבהירים יותר, כחול-קר, ורוד ולבן צחור. תכשיטים בגוון כסף עדיפים על פני תכשיטי זהב.
מאילו צבעים
להמנע? צבעי פסטל דהויים, צבעי 'אדמה', צבעים כמו בז', כתום וזהב יגרמו לכם להיראות חיוורים ואפורים.

'אנשי קיץ'
- בדומה לאנשי החורף
, גם בקבוצה זו יש גוון עור 'קר' בעל תת גוון כחול או ורוד אך הגוון העיקרי של העור הוא ורוד. לקבוצה זו שייכים בהירי העור והשיער אשר אצלם ניגודי הצבעים הטבעיים פחות דומיננטיים. (בלונדיניים טבעיים או ברונטים בעלי עיניים בהירות)
למשל: פול ניומן, דניס ריצ'רדס והדוגמניות בתמונה...
הצבעים המחמיאים ביותר לקבוצה זו גם הם צבעים 'קרים' אך הם צריכים להיות 'רכים' יותר; ניטראליים וצבעי פסטל או צבעים לא מאד אינטנסיביים, כמו כחול בהיר, ורוד מעושן, סגול-לילך, צהוב בהיר וכד'.
מאילו צבעים להמנע? צבעים אינטנסיביים ייראו צורמים מידי אל מול הצבעים של קבוצה זו. גם צבעי אדמה, שחור וכתום לא מחמיאים במיוחד.

צבעים חמים
'אנשי סתיו'- גוון העור ממשפחת הכתומים; אפרסקי או זהבי עם תת גוון זהוב. לרוב בעלי שיער ג'ינג'י או אדום עד ערמוני אך לפעמים גם בעלי שיער כהה או בלונדיני-זהוב, נכללים בקטגוריה זו. בעלי עיניים כהות; חום-זהוב, חום כהה ולפעמים ירוק/כחול כהה.
לאנשי הסתיו, בדומה לאנשי החורף יש ניגוד צבעים טבעי. אם יש להם נמשים, הם בגוון חום-זהוב. למשל: שרליז ת'רון, נטלי פורטמן, ג'סיקה אלבה, לילי קול ורוב הג'ינג'יות.
הצבעים המחמיאים ביותר לקבוצה זו הם צבעים חמים- עזים או בהירים כגון צבעם של עלי הסתיו, צבע קאמל, בז', כתום, זהב, חום כהה או אפור כהה (אפור עכבר)
מאיל
ו צבעים להמנע? בגדול, אנשי הסתיו יכולים ללבוש כמעט
הכל ובלבד שיימנעו מצבעי פסטל.

'אנשי אביב'
- לאנשי האביב גוון עור שנהבי-אפרסקי (לבן-קרמי או אפרסק, עם לחיים ורודות). תת הגוון של עורם גם הוא שנהבי-קרמי. הורידים, באם בולטים מעט, נראים ירקרקים, בניגוד לורידים כחולים שנראים מבעד לעור 'חורפי'. בעלי שיער בצבע קש (בלונד זהוב) או בלונד-אדמוני או ברונטיות עם גוונים ולפעמים גם בעלי שיער אדום משתייכים לקבוצה זו. לרוב יהיו בעלי עיניים בהירות (כחול, ירוק או חום ענברי). נמשים (אדמדמים או צהבהבים-חומים, וגם שומות...) הם גם סימן היכר של קבוצה זו. בדומה לאנשי הקיץ, אין ניגוד צבעים חריף בצבעוניות שלהם.
למשל: מרלין מונרו, אוונג'לין לילי, לינדסי לוהן וג'יליאן אנדרסון.
הצבעים המחמיאים ביותר לקבוצה זו הם צבעים רכים וחמים כמו אפרסק, חום-זהוב, קאמל, שנהב, ירוקים בהירים, כחול צלול ואדום-קורל. תכשיטי זהב יחמיאו יותר מתכשיטי כסף וצבע קרם הולם אותם יותר מלבן נקי.
מאילו צבעים להמנע? כדאי שימנעו מללבוש שחור או לבן שיוצרים מראה חמור מידי ומצבעים עמומים שמתנגשים עם גוון עורם הבהיר.



נכון, זה קצת מבלבל; יש ממשק כלשהו בין חורף-קיץ וסתיו-אביב. בגלל הניואנסים, ישנם 'אנשי קיץ' שטועים ומתלבשים בצבעים ההולמים 'אנשי חורף' ו'אנשי אביב' שמתלבשים כ'אנשי קיץ'. ההמלצה הכי יעילה שלי היא פשוט למדוד. אל תהססו לנסות מגוון של גוונים, כי לפעמים תת גוון יכול לעשות הבדל גדול מאד. השתדלו למצוא מקום עם תאורה טבעית טובה, ואם אין- תוודאו שניתן להחליף את הפריט במידה ותגלו בבית שהוא לא נראה כ"כ טוב כמו שחשבתם.
והנה עוד דרך לראות את החלוקה - בעלי גוון 'קר' (חורף וקיץ) והצבעים שלהם, מול האנשים 'החמים' (אביב, סתיו) והצבעים שלהם.

צבעים קרים /
צבעים חמים

יום חמישי, 12 בנובמבר 2009

אזהרה... טרנד

השבוע העלתי בפורום (אופנת נשים/תפוז) שני דיונים על טרנדים 'נפיצים'... כאלו שיש להזהיר מפניהם פן יגיעו אל הנשים הלא נכונות. למען אלו מכם/ן שלא מבקרים/ות בפורום (...חבל...בואו...), ולמען הדורות הבאים, אני מקדישה לטרנדים האלו פוסט גם פה.
כבר יצא לי לציין בעבר שאני לא בעד אימוץ-טרנדים עיוור. כל אחד ואחת צריכים ללמוד מהן הגזרות הנכונות עבורם ולמצוא את האיזון בין גזרות קלאסיות לטרנדים חולפים. עוד ציינתי - וזה מספיק חשוב בכדי לחזור על זה- שכדאי בהחלט לפקוח עין ולבחון האם הבגדים שלנו לחלוטין יצאו מן האופנה... פשוט כדי לא להראות מיושנים לגמרי.



הטרנד הראשון, מגיע אלינו עם פרוץ החורף (טוב...כמעט פרץ); המגפיים הסופר-גבוהים. הם הופיעו בתצוגות אופנה רבות, אומצו על ידי לא מעט מפורסמות, וכבר הגיחו גם פה.
חשוב לי לציין שתי נקודות; הראשונה והחשובה יותר בעייני היא עניין הפרופורציה. נשים נמוכות יתקשו לאמץ את הטרנד הזה... חבל לנעול נעליים שמסתירות את כככככל הרגל. זה מקצר מאד. אם תמצאי מגף שבאופן פרופורציונאלי עולה מעל הברך, ובכל זאת משאיר ירכיים, אז שימי לב לנקודה השנייה... זה אביזר שנוטה לצד הפרחי כאשר בא ביחד עם תלבושת צעקנית. נעליים עם כל כך הרבה נוכחות 'עושות את ההופעה' ולא זקוקות להרבה חיזוקים. זה לא פחות סקסי!
שימו לב לתמונות בהן הלבוש הוא די יומיומי ופשוט; בעייני זו הדרך הנכונה לאמץ את הטרנד הזה.
מהטרנד הבא אני ממש חוששת... מתצוגות האופנה של אביב-סתיו 2009-2010, קבלו את החידוש המיותר ביותר של טרנד משנות ה-80; חולצות בטן. על הדוגמניות ועל בחורות צעירות וחטובות זה אולי נראה טוב, אבל זה טרנד מאד מסוכן ואני מתריעה מפניו.
יש מראות מסויימים, בהם החולצה קצרה וחושפת קצת בטן- טריקי, אבל מעשי קצת יותר...
אלו החולצות הממש קצרות שמלחיצות אותי. זה לא לגילי ולא מומלץ לרוב הנשים (והגברים!)




אז לפני שאתם ממהרים לאמץ טרנד, חישבו האם הוא מתאים לכם; למבנה הגוף, לאורח החיים, לאופי... ואיזה מסר הבגדים שלכם משדרים? אם זה מה שהתכוונתם לשדר- אשרייכם!

יום שלישי, 10 בנובמבר 2009

עוד FASHION 101

הידעת? כיוון הכיפתור של חולצה גברית הוא משמאל לימין (הכפתורים תפורים על צדה הימני של החולצה) ואילו בחולצות נשים הכיוון הוא הפוך (הכפתורים תפורים על צד שמאל). זה נכון גם בג'קטים ואף בחלק מן הג'ינסים. התאוריה החביבה עלי לסיבה היסטורית זו, היא כי בימים עברו, הנשים היו חלושות (וענוגות) מכדי להתלבש בעצמן ולכן תפרו את הכיפתור הפוך, כך שיתאים למי שמלביש אותן (מתוך נקודת הנחה שרוב הציבור הם ימנים...).

FAUX BIJOUX פוֹ בּיז'וּ - ובאנגלית, COSTUME JEWELRY- הכוונה לתכשיטים שאינם עשויים מאבנים אמיתיות או ממתכות יקרות; סביב 1920 הציגה קוקו שאנל שרשראות 'פנינים' ושרשראות עם אבני רובי ואזמרלד שיועדו לענידה עם לבוש יומיומי. למעשה אלו היו חיקויים של התכשיטים האמיתיים שלה... במקור ביטוי זה ניתן לתכשיטים כגון אלו של שאנל; חיקויים מדוייקים מחומרים זולים יותר, לקהל הרחב אך כיום, לאור התפתחות הענף, הביטוי הזה למעשה מתאים גם לתכשיטי פלסטיק, עור, זכוכית, חרוזים וכו'.

JACQUARD- זַ'אקָרד- סוג אריג שקיבל את שמו על שם הטכניקה ליצירת הדוגמא עליו; באריגה מיוחדת בין סיביו. הטכניקה, היוצרת מעין תבליט על הבד, קיבלה את שמה על שם מפעיל הנול המיוחד (שזכה גם הוא בשם נול ז'אקרד) - ג'וזף-מארי צ'ארלס ז'אקרד- שהביא את העבודה עליו לכדי שלמות, בשנת 1805.
אמנם כיום הנול הוא תעשייתי, אך מדובר באריגה איטית יותר ולכן יקרה. דוגמאות של בדים השייכים למשפחה זו: דמשק, ברוקד, שטיחי קיר.
השימוש באריגה זו מוכר לנו מטקסטיל לבית, אך נעשה בו גם שימוש באופנה לבישה ואביזרים כפי שניתן לראות בתמונות.

DÉCOLLETÉ - דה-קולטֶה, ובאנגלית DECOLLETE (דה-קולט) הוא מחשוף עמוק. משתמשים במינוח (הן באנגלית והן בצרפתית) לתאור אזור המחשוף העליון באופן כללי (למשל במוצרי קוסמטיקה המיועדים לאזור הצוואר והמחשוף, תוספות לחזייה להגדלת הדקולט וכד') וכמובן שבאופנה משמש לתאור מחשוף החולצה/שמלה, או מחשוף הנעליים.
בעבר השתמשו במינוח זה ספציפית לתאור חשיפת הצוואר והכתפיים, כמו בתמונה מימין אך כאמור כיום השימוש נרחב יותר.
בתמונה משמאל, נעליים של כריסטיאן לובוטן;
שם הדגם Décolleté 100 pumps על שום מחשוף הנעל וגובה העקבים (100 מ"מ!!)

יום ראשון, 8 בנובמבר 2009

כן, גם בבית!

רצה הגורל, ואני בבית עם שפעת מאז יום חמישי. לא... לא שפעת חזירית כלשהי.. 'סתם' שפעת רגילה. ואני מרגישה הרבה יותר טוב. תודה...
איזו הזדמנות מצויינת להעלות נושא שכבר מזמן רציתי לגעת בו -
מה אתם לובשים בבית?
בילדותי העניין היה תמיד מאד ברור; כשמגיעים הביתה פושטים את הבגדים ו'עוברים למשהו נח יותר'. זה שילוב של שמירה על בגדי-החוץ וסוג של מתן כבוד להם, עם תחושת הנוחות והביתיות שמלווה המעבר לטרנינג/גופיה/שמלה קיצית...
זו תמיד היתה דרך מצויינת בשבילי לשמור על בגדים שאהבתי וש'יצאו מהמחזור' מסיבה זו או אחרת; הם פשוט הפכו להיות 'בגדי בית'!
ברור לי שלא מדובר בהמצאת המאה ושאני לא מחדשת לרובכם כלום... אבל זו רק ההקדמה...
מה שרציתי לגעת בו הוא ההתעקשות של רבים מאיתנו לשמור על הבגדים הבלויים, המוכתמים והקרועים באיזו קנאות מיותרת. נכון, 'את/ה רק בבית', אבל למה לא להפוך את הטי-שירט עם החור לסמרטוט?!?
כשאנחנו נראים בבית כמו סחבה, מהר מאד אנחנו שוכחים איך להראות מטופחים מחוץ לבית. הרי אם נעבור מחולצה דהויה ומסמורטטת לאחת עם קצת צבע, כבר ניראה חיים יותר! אבל מה עם התסרוקת? והגזרה? וקצת איפור אולי?
אני לא טוענת שצריך לקחת את זה לקיצוניות השנייה ולהתחיל ללבוש רק 'חליפות' בית, או באמת לדאוג אם החלק העליון ממש מתאים לתחתון (למרות שזה נחמד מאד כשכן!). אבל אני בהחלט ממליצה להפרד מהפריטים שלא תעזו לצאת איתם מהבית. כי אם לא תרצו שיראו אתכם כך אנשים זרים, למה שתירצו להיראות כך בבית?

בין אם אתם חיים לבד ובין אם אתם חולקים את הבית עם עוד אנשים.... בראש ובראשונה תעשו את זה למען עצמכם, ולמען התחושה הטובה. תתפלאו כמה מקום יתפנה בארון לרכישות חדשות לאחר שתסדרו אותו! ותזכו בערך מוסף חשוב ביותר-ההרגשה הטובה שתלווה אתכם אחרי קבלת החלטה שכזו (ויישומה...)!
אז כן, גם בבית... קצת מחשבה ותשומת לב לעצמנו, יעשו לנו ולסביבתנו רק טוב.

ואם אתם כבר מסדרים את הארון-
את מה שעדיין לביש, אבל לא בא לכם עליו, אפשר לתרום;
יש נקודות איסוף ברחבי הערים, יש חנויות של ויצ"ו ועוד ארגונים
רבים שמעבירים את הבגדים לנזקקים או מוכרים אותם ועוזרים בכסף. וליתר בטחון אני מוסיפה- אם אתם לא תעזו ללבוש משהו כי הוא בלוי או מוכתם- אל תעבירו אותו לנזקקים! ישנם גופים שיוכלו לסייע בהעברת הבגדים הללו למיחזור בתעשיית הטקסטיל (עושים מזה סמרטוטים...).
עוד סיבה להרגיש טוב....

יום שישי, 6 בנובמבר 2009

FASHION 101

במסגרת לימודיי ב-FIT, אחד המרצים דרש שנלמד 'לדבר על אופנה'; לא מספיק לומר 'יפה' או 'לא יפה'. מי שרוצה לעסוק באופנה צריך לדעת להתנסח במינוחים המקצועיים והרלוונטיים. זה היה אחד השיעורים האהובים עלי. הרבה בזכות אתו מורה שלימד אותנו כיצד להבין את מדור האופנה של ה-New York Times (ותאמינו לי, זה לא היה קל גם לדוברי השפה!), איך לפרש מגמות אופנה ואיך 'לדבר אופנה'.
במסגרת השתתפותי
בפורום אופנת נשים בתפוז (כמנהלת שותפה ועוד קודם כמבקרת מן המניין), נתקלתי בשאלות שגרמו לי להזכר באותו מורה ולרצות לכתוב פוסט שכזה - ונוספים שיבואו בעקבותיו- עם מינוחים, ביטויים ופיסות היסטוריה מעולם האופנה. או בקיצור, 'FASHION 101'.
אז למי שחולקים את אהבתי לעולם האופנה, או סתם.. קצת מתעניינים, הנה, לא לפי סדר חשיבות או נושא מסויים, טעימה ראשונה:
HAUTE COUTURE- הוֹט- קוֹטוּר (ב-ה' רפה), היא האופנה העילית. הכוונה לשמלות tailor made , כלומר למידותיה ולשימושה של לקוחה ספציפית. כמובן שנעשה שימוש בחומרים הטובים ביותר וברמת גימור מדוייקת להפליא.
בצרפת, על בתי אופנה לעמוד בקריטריונים קבועים בחוק על מנת לקבל את התואר 'בית אופנה עילית' ולהתפרסם ברשימת בתי האופנה העילית המתחדשת מידי שנה ומפורסמת ע"י משרד המסחר והתעשייה.
BESPOKE- זו הגרסה הגברית של האופנה העילית. כיום המינוח משמש גם להתאמה אישית של מוצרים מעולמות אחרים, אך המקור בא מעולם התפירה/האופנה העילית.
אנקדוטה: שימו לב לשימוש במונח בשיר American Boy
של אסטל וקניה ווסט: Before he speak his suit bespoke
PRÊT-À-PORTER- פְּרֵט-אָ-פּוֹרטֵה- בתרגום חופשי מצרפתית: מוכן ללבישה ובאנגלית ready-to-wear. הכוונה לבגדים שאינם מיוצרים עבור לקוח ספציפי אלא על פי סקאלת מידות 'רגילה'. לכל בתי האופנה העילית יש גם קולקציות ready to wear אשר מביאות להם את עיקר הרווחים. למעשה, קוויי האופנה העילית נועדו בעיקר ליצירת שם לבית העסק ופחות ליצירת רווח.
FAUX PAS – פוֹ פָּה - בתרגום חופשי מצרפתית: 'לא לעשות'. הביטוי תפס מקום גם בשפה האנגלית ומשמש לבטא 'איסור אופנתי'.
FAUX FUR– פוֹ פֵר - ערבוב של צרפתית ואנגלית; חיקוי פרווה.
TARTARUGA- טרטרוגה- דוגמה של שריון צב. בדוגמא משמאל, נעליים של סטוארט וייצמן בדוגמת טרטרוגה כהה. לרוב הכוונה היא לצבעים ולדוגמא כמו על הנעליים, אך לעיתים גם לצורת שריון כגון זו של התיק האדום.
THE NEW LOOK - 'המראה החדש' (דיור)- בשנת 1947 הציג כריסטיאן דיור את המראה מימין; ג'קט בעל גזרה חובקת גוף, ודש רחב, בשילוב עם חצאית תפוחה עד הקרסול. זה היה מראה חריג ביותר לאותה תקופת פוסט-מלחמה וציין תפנית בעולם האופנה! במהלך מלחמת העולם השנייה ואחרייה, הוקצבו כמויות הבד לתפירה ונשים נאלצו להסתפק בבגדים צנועים ופרקטיים. עם ההתאוששות לאחר המלחמה, דיור הצליח לצפות ולתת מענה לכמיהה לגזרות נשיות ועשירות יותר, שלא ידמו לגרסה נשית של מדי צבא. הדגמים של דיור הפכו שם דבר ומקור להשראה למעצבים רבים שאימצו את המראה הנשי, ששלט כעשור.

בפוסטים קודמים שלי תוכלו ללמוד על דגמי נעליים ומפתחי צוואר.
הקליקו כאן אם תרצו לדעת כמה עובדות על מעיל הטרנצ', כפי שהסברתי בפורום.
אחת לתקופה, לפי ההשראה, אחלוק פיסות מידע נוספות.


סוף שבוע נעים!