יום שלישי, 25 באוגוסט 2009

בחורות רזות לא יכולות ללבוש הכל, או - איך בגדים נכונים עושים את ההבדל!

נשים רבות חושבות "אם רק הייתי רזה (כמוה) זה היה נראה עלי טוב". אז גם בשבילן (היי, זה אנושי להתעודד מ'צרות' של אחרים) וגם בשביל 'הרזות', הנה המחשה ל-למה חשוב וכדאי לדעת מה ללבוש, ועד כמה זה משפיע על המראה שלנו. הדוגמה שבחרתי היא השחקנית היידן פנטייר. היא מוכרת בעיקר כמועדדת בסדרה HEROES. אין ספק שהיא בחורה רזה אך היא בעלת מבנה גוף מאתגר. היא נמוכה (1.57 מ'. שוב, ממש במקרה מישהי בגובה שלי), ובעלת מבנה גוף אתלטי; כתפיים רחבות, חזה קטן וירכיים שריריות. בנוסף, האגן שלה נמוך יחסית, ולכן פלג גופה העליון ארוך ביחס לרגליים.
בתמונה משמאל, החולצה שהיא לובשת ארוכה מדי ולכן מקצרת את הרגליים שלה ומאריכה את פלג הגוף העליון. הייתי ממליצה על חולצה בתוך מכנסיים עם מותן גבוה על מנת להאריך את הרגליים ולאזן את הפרופורציות. כמובן שנעלי עקב היו תורמות אבל גם לבחורות נמוכות מגיע לנעול נעליים שטוחות! מצד שני, יש לשים לב לחלוקת הגוף ולפרופורציות.
בית החזה הרחב מצריך תשומת לב לאופן חשיפתו. השמלה משמאל היא דוגמא לאיך לא כדאי לעשות את זה; קו הרוחב הדומיננטי ביותר חוצה אותה בחלק הרחב ביותר בגופה, ובנוסף יש רצועות דקות מידי שמשלימות את המראה המלבני. לעומת זאת, ובהבדלים דקים כביכול, השמלה מימין היא דוגמא מצויינת; הכתפיות ממוקמות קצת יותר פנימה וגם מעט עבות יותר ובכך יוצרות הגדרה אחרת ונכונה של האיזור. החלק העליון מעוצב בצורת חץ ויוצר מחשוף שנותן צורה נשית ומעודנת יותר.
ראו את שמלת הסטרפלס שהולמת אותה מאד. כמובן שלא מדובר פה רק בגזרת הסטרפלס- יש משחק נכון של צבעים וגזרה, הגדרה של איזור החזה, הדגשת המותן הצרה וחשיפה של איזור יפה ומטופח. הייתי מושכת את השמלה טיפה'לה למעלה...
לבישת צבע אחיד (שמלות במקרה הזה) תורמת ליצירת אשלייה ארוכה יותר. גם אורך השמלות (למטה) מצויין. היא חושפת את החלק המחוטב והיפה ביותר של הרגל וגם יוצרת אשליית אורך. ניתן לראות בשמלות למטה שלא חייבים לוותר על שרוולים. בשתי השמלות יש הדגשה של המותן,מעל קו האגן הטבעי שלה, ובשמלה השחורה יש גם התרחבות קלה בתחתית, שמאזנת את הכתפיים.
בדוגמה האחרונה היא לובשת ג'קט מעל שמלת מיני צמודה. הדש המבריק והארוך, בשילוב עם השמלה הצבעונית, הבהירה והקצרה יוצרים אשליית אורך. הכתפיים מודגשות בעדינות והג'קט מתחרב מעט בתחתית (לעומת השמלה), מספיק בכדי לאזן אותן. ניגוד הצבעים ממקד את המבט אל החלק הצר שנחשף ולכן נוצרת אשליה של גוף צר. השרוול מקופל וכך נמנע מראה כבד ומגושם מידי. גם המחשוף העמוק תורם ליצירת אורך ופרופורציה נכונים.
אני חוזרת ומדגישה- מה שעובד הן הגזרות הנכונות וההתאמה למבנה הגוף; נכון, התמונות הן מאירועים. אלו בגדי העבודה שלה! היא אמורה להיראות זוהרת...אתן יכולות לקחת את הטיפים האלו ולתרגם אותם אל בגדי העבודה שלכן ולחיי היום-יום.
ובלי קשר, אל תחששו לזהור קצת...
חמישי שמח וסוף שבוע נפלא!

יום שבת, 22 באוגוסט 2009

סוג של חזרה לילדות...

לטוב ולרע, אני תוצר של שנות השמונים. דווקא יש לי זכרונות נפלאים; הסרטים של מולי ריינגוולד, לשחק בשכונה עם החבר'ה (שמעתי שזה לא נפוץ כמו פעם, אם בכלל. חבל), מוזיקה שאני עדיין נהנית לשמוע, "הלב"...
אבל חובבת הסטייל שבי מביטה אחורה בבעתה כשאני נזכרת באופנה ששלטה אז. כמה עומס, הכל כל-כך "סט" וגדול ומוגזם. והגזרות!! אוי... וזה נחשב אז ליפה וחדשני. והרגשתי מהממת! במבט לאחור הכל נראה כל כך מיושן, ודי מגוחך.
עם בוא הקיץ חזרו צבעי הניאון לבגדים ובעיקר לצפורניים תחת הכותרת 'חזרה לשנות ה-80' ואני חשבתי לתומי שמזל שלא מחזירים תחלואות גרועות מזו, כמו כריות בכתפיים..
אומרים careful what you wish for אבל אני חייבת לציין שאני מופתעת לטובה. מוטיבים של שנות השמונים חוזרים בגזרות מעודנות ועדכניות יותר; כתפיים מודגשות ומעוצבות, ג'קט ג'ינס (וג'קטים בכלל), ג'ינסים קרועים ומולבנים, מכנסיים בגזרה גבוהה- אלו חלק מהפריטים שקיבלו פרשנות חדשה לעונה הקרובה.
נכון, זה לא מתאים לכולן (קורבן אופנה זה תואר שאני לא מאחלת לאף אחת), ומי שהתלבשה כך בשנות ה-80, שתזהר אם לובשת את הבגדים מאז, כי לא הכל 'יעבור'.
אבל כמה כיף לגלות שעם פרספקטיבה של הזמן שחלף, שנות ה-80 נראות לא רע אחרי הכל...
תמונות מתצוגות סתיו(ואביב) 2009 של Balenciaga,
Balmain, Marc Jacobs, Dsquared²שבוע טוב

יום רביעי, 19 באוגוסט 2009

מראה מראה שעל הקיר...

צר לי לומר זאת, אבל יש לי תחושה שרבים מהאנשים כלל לא מביטים במראה לפני שהם יוצאים מהבית. אני לא מתכוונת לתהליך האיפור, או הגילוח או אפילו ללהתלבש ולהציץ במראה תוך-כדי...אני מתכוונת בפירוש, לאותה עמידה מול מראת גוף רגע לפני שיוצאים מהבית. ואם אין לכם אחת כזו- זה הזמן לצאת ולרכוש אחת! טוב, אולי אחרי שתסיימו לקרוא את זה...
TOTAL LOOK הוא מינוח שמשתמשים בו הרבה בעולם האופנה והסטיילינג אך פה אני מתכוונת אליו באופן שונה;
אי אפשר באמת לדעת איך אנחנו נראים מבלי להביט בגוף כולו ולראות איך הכל משתלב ביחד. יכול להיות שהחולצה נראתה מעולה במראת חצי הגוף (והטיעון "אבל רכנתי קדימה והצצתי לראות עד קצות האצבעות" לא ממש משכנע אותי...), והמכנסיים כנראה ישבו עליך יופי בחנות, אבל אולי ביחד זה לא עובד?
הנעליים מתאימות בצבע, אבל פתאום ליד החצאית תגלי שהן לא ממש מחמיאות (הפעם)...
יצא לי לציין בעבר שלא מומלץ 'לחתוך' את הגוף כאשר מתלבשים; זה נכון שאם יש אגן רחב למשל, צריך לחשוב על הגזרה שהכי תחמיא לו, אבל אסור לשכוח שיש גם פלג גוף עליון שצריך להלביש!

תויות מציצות - בין אם זו תווית החולצה, או רחמנא ליצלן תווית החזייה, זה פשוט נראה מרושל כשהן מתנופפות בחוץ. בדרך כלל לא נחוצה גמישות יוצאת דופן בכדי לאתר ולטפל.

ליטוש ומציאת תקלות- זו ההזדמנות לבחון את עצמנו בפעם האחרונה לפני 'החשיפה'; החולצה במכנסיים או שחציה בחוץ? הריצ'רץ' סגור? תקוע לי משהו בין השיניים? הכל במקום? ככה אני רוצה להיראות היום??
אחרי בדיקה שכזו אפשר לצאת עם תחושה טובה יותר ועם מראה מלוטש יותר.

ומה עם איזה חיוך לעצמנו לפני היציאה?...

יום ראשון, 16 באוגוסט 2009

אידאל היופי?

כפריקית של קרמים למינייהם ושפן נסיונות של לא מעט הבטחות להקטנת נקבוביות/צמצום קמטוטים/הבהרת כתמים, ומה לא, שנים בהיתי ותהיתי- איך בפרסומות יש להן כזה עור מושלם?! בשנים האחרונות הסוד הגדול הוא כבר נחלת הכלל... הרי זה פוטושופ!

בשנים האחרונות השימוש בפוטושופ הפך מעט מסוכן בעייני. אין כיום כמעט אף תמונה מסחרית שמפורסמת ללא 'תיקון' כלשהו בפוטושופ. וכשמחליקים את העור, מצמצמים היקפים, משנים פרופורציות, מלבינים אישונים ועוד ועוד, לאנשים רבים נוצרת תפיסה שגויה ומעוותת של 'איך אני אמור/ה להיראות'. אז כמטיפה לאהבה וקבלה עצמית, הנה כמה דוגמאות שליקטתי, לשיפור מצב הרוח של יום ראשון ...

שבוע טוב!



יום שלישי, 11 באוגוסט 2009

לבקשתכן, טיפים לנשים מלאות ונמוכות

בהמשך לפוסט האחרון, הנה כמה תוספות ודגשים לנמוכות שביניכן. ותודה על השאלה!
אם את נמוכה ומלאה, הקוים המנחים לבחירת הבגדים הם
הארכת הגוף
יצירת מותן
הדגשת הפנים
פרופורציה
המנעי מבגדים גדולים מידי ונטולי גזרה

אתחיל מלמעלה- עליך לשים לב לצווארון החולצה; אם אזור הצוואר לא מספיק חשוף, את עלולה 'לאבד את הצוואר' ובכך ליצור מראה מגושם. צווארון V, צווארון סירה רחב או צווארון מרובע הם דוגמאות לדרך בה תוכלי לפתוח את האיזור. פירוט נוסף תוכלי לראות במאמר קודם שלי שעוסק במפתחי צוואר. אם החזה שלך לא מאד גדול, את יכולה ללבוש סטרפלס! זאת במידה ואין לך השגות לגבי חשיפת הזרועות...אזור בית החזה יפה אצל רוב הנשים והמוטו הוא להשוויץ במה שיש (ולמשוך תשומת לב אל איזורים 'טובים' במקום אל הפחות מוצלחים...)
לאורך השרוול גם כן יש חשיבות, במיוחד כאשר את לובשת את אותו הגוון בחלק העליון והתחתון. אם את נמוכה ומלאה, שרוול שמסתיים בערך בקו המרפק עלול ליצור קו אחד עם החלק הרחב ביותר בגופך ובכך לגרום לך להיראות רחבה יותר. חפשי שרוול 7/8 או שרוול קצר שמסתיים מספיק גבוה בכדי להמנע מרצף בד זהה באזור הרחב שלך. חשיפת מפרק היד יוצרת אשליה צרה מפני שהאיזור 'רזה' יותר. אם יש לך חזה מאד גדול, ובאותו הגיון, שימי לב שהשרוול לא מסתיים ממש בקו החזה. בתמונה מימין אפשר לראות שהדגשת הפנים והידיים נעשו בעזרת הגזרה וגם בעזרת תוספת הצבע.
* האשה בתמונות היא בת' דיטו, סולנית להקת הרוק Gossip. גובהה 1.57 מ' (כמוני, אגב...) ושוקלת 100-120 ק"ג. היא מאד גאה בגזרה שלה, כפי שאפשר לראות על שער המגזין למעלה. יכול להיות שהסגנון שלה לא מתאים לאופי של כולן, אך ניתן ליישם הטיפים גם בסגנונות שונים. התמונות להמחשה ולהשראה.
כדאי לחפש חלקים עליונים שיש להם 'עניין' כלשהו באזור הבטן; קיפולי בד עדינים למשל, אשר יטשטשו את הבטן. מומלץ גם לחפש בדים מובנים, כאלו שיחזיקו את הגוף ויצרו מותן (כיווץ בגב או בצידי הבגד).
אבל, וזה 'אבל' חשוב- את לא רוצה להוסיף נפח ולכן הבדים צריכים להיות עדינים מספיק ותצטרכי למדוד ולראות איך זה יושב... טוב, תמיד מומלץ למדוד...
חולצה ארוכה מידי בתחתית, תקצר אותך. שימי לב שהחולצה (או ג'קט, או קרדיגן וכיוב') לא חותכים אותך בחלק הרחב ביותר של גופך.
אם את רוצה להדגיש את המותן בעזרת חגורה, הקפידי שלא תהיה עבה מידי (אך גם לא ממש דקה כי 'תלך לאיבוד').
עוד בחלק העליון, תכשיטים! כפי שציינתי במאמר הקודם, תכשיט גדול הולם מישהי גדולה. אבל אם את נמוכה, שימי לה שהשרשרת לא ארוכה מידי (כי תקצר אותך). הימנעי משרשרת רחבה צמודה מידי לצוואר.
כאשר לובשת חצאית, שמלה או אפילו מכנס קצר, שימי לב לאורך! האורך המומלץ עבור נמוכות, הוא בקו הברך אך אם יש לך חזה גדול ובטן עגולה, גם קצת מתחת לברך יעבוד, כי יאזן את הפרופורציה של הגוף. מכנס/חצאית ארוכים יותר, יקצרו אותך ויצרו מראה כבד, ומשהו קצר יותר לא יחמיא. מכנס 7/8 לא מתאים לאף אחת! במיוחד לא למבנה גוף זה. אני חוזרת וממליצה על שמלת מעטפת. זו גזרה מצויינת.
גם כאשר לובשת מכנס ארוך, חשוב לא פחות לשים לב לאורך ולגזרה. המכנסיים צריכים להיות צמודים באזור הרחב ביותר שלך ולהמשיך בקו ישר למטה;
גזרת boot cut (נפוצה בג'ינסים) אינה מומלצת מכיוון שמדגישה את הירכיים בניגוד לגזרה הישרה שמאזנת את הפרופורציות של הגוף. גם שפיץ בנעל (לא ארוך מידי) מוסיף אורך לגוף.
הארכת הגוף מתאפשרת גם כאשר לובשים גוון דומה מלמעלה למטה וע"י שימת-לב לא לחתוך את הגוף עם גזרות וצבעים לא נכונים.
בשמלה הלבנה למטה שימי לב להדפס הגדול שציינתי במאמר הקודם, לאורך השמלה, והנעליים. אבל הייתי בוחרת תחתונים אחרים...
אני מקווה שהתוספות עזרו!
אשמח לקבל שאלות נוספות וכמובן ניתן לתאם פגישה אישית או הרצאה קבוצתית.

יום רביעי, 5 באוגוסט 2009

למה זה עובד? טיפים לנשים גדולות (מהחיים!)

לבוש נכון הוא תמיד חשוב, אך לנשים מלאות וגבוהות הוא חשוב במיוחד!
בעזרת הבגדים ניתן לחטב, לעצב, לכסות את מה שרוצות להצניע, ולהשוויץ במה שיש.
נשים מלאות נוטות להתחבא מאחורי בגדים גדולים מידי, מתוך מחשבה שכך יסתירו את משמנייהן, אך למעשה הן גורמות לגופן להיראות גדול ומגושם מכפי שהוא באמת. הנה כמה דוגמאות לנשים מלאות, עגולות, סקסיות... גדולות מהחיים, שעושות את זה נכון.
מי אם לא אופרה ווינפרי, כדוגמה למישהי שאמנם מנסה דיאטות ללא סוף, אך מתלבשת נכון למידה שהיא עכשיו!
אני רוצה להתחיל בשרשרת ובעגילים- רבות אני כותבת על פרופורציה וזו דוגמה מצויינת- אשה גדולה צריכה תכשיט גדול! שרשרת קטנה היתה 'הולכת לאיבוד' ובוודאי שלא היתה יוצרת כזה אפקט דרמטי. השרשרת מושכת את העין אל הפנים ויוצרת מפתח V מבלי שזה יהיה מחשוף. (יכול להיות שמדובר בחולצה מעוטרת, אך האפקט הוא כשל תכשיט וניתן להעתיקו כך...)
שרוול 7/8 מומלץ לנשים מלאות מכיוון שלמעשה חושף את מפרק היד ואת החלק הרזה ביותר של היד.
הצבעים של החלק העליון והתחתון הם מאותה המשפחה ומאפשרים יצירת מראה ארוך.
בחצאית יש דוגמה של חגורה שמדגישה את המותן הצרה.החצאית לא רחבה מידי בתחתית, בדיוק בפרופורציות המשלימות את רוחב הכתפיים שלה.
קווין לאטיפה היא דוגמה נפלאה לאשה עגולה שמתגאה בנשיות שלה. הדבר המשמעותי ביותר בשמלת הסטרפלס הזו, הוא השימוש שנעשה בבדים ובטקסטורות.
שינוי הגוון והטקסטורה בין החלק העליון לתחתון, יוצר חלוקה של הגוף בפרופורציה נכונה, תוך שמירה על מראה ארוך שנוצר משימוש בצבע אחיד. החלק העליון מובנה (מעט קשיח, מחוכי) ולמעשה יוצר את הטליה. החזה ארוז בבטחה בעזרת חזיית סטרפלס או עםתמיכה פנימית מובנית, והכיווצים יוצרים עניין ועושר וגם עוזרים לטשטש את אזור הבטן.
החלק התחתון של השמלה, גרסה מודרנית לשמלות של רקדניות הפלאפר (flapper) משנות ה-20, צמוד גם הוא, אך בנוי משכבות שיוצרות תנועה, מבלי להכביד ועוזרות לאזן את רוחב הגוף (שמלה צמודה מידי שעוקבת אחרי מיתאר הרגל היתה מדגישה יותר את מרכז הגוף- הבטן)
גם פה עגילים גדולים- לא צריך יותר מזה עם שמלה בוהקת ודרמטית כזו.
לא פחות חשובים מכל אלו, הם היציבה והבטחון שלה. היא נשית ולא מנסה להסתיר דבר!
גם בשמלה השחורה יש שימוש נכון בבד; החגורה המובנית באותו צבע אך בגוון אחר, יוצרת מותן מבלי לחצות את הגוף בצבע שונה וכך יוצרת סילואטה ארוכה יותר. ראו את 2 קווי האורך היורדים מהכתפיות לכל אורך השמלה; הם יוצרים אשליה צרה כי העין מתקבעת על החלק האמצעי. גם פה ניתן לראות כיצד הדוגמה על הבגד מטשטשת את הבטן ויוצרת ענין.
מי שלא מרגישה בנח לחשוף את ידייה, יכולה להוסיף למראות כאלו של או שרוולון; אם את בוחרת בשל, הייתי ממליצה על צבע שונה מזה של השמלה או מבד שקוף, בכדי לא ליצור מראה של 'גוש צבע' גדול ונטול גזרה.
שמלות מעטפת (וגם חולצות מעטפת), מחמיאות כמעט לכל אשה! הן טובות מאד בטשטוש אזור הבטן ובחלוקה נכונה של הגוף. לרוב יהיו עם מחשוף בצורת V, אשר ממקד את הפוקוס אל הפנים.שימי לב להדפסי הפרח הגדולים; אם היתה דוגמה קטנה על הבד, היא היתה עמוסה מידי. בדומה לתכשיטים הגדולים, גם פה הפרופורציה היא נכונה. שוב אורך השרוול 7/8, מחמיא ונכון. אגב, המצולמת היא הסופר-מודל הראשונה למידות גדולות ומגישת טלויזיה. שמה אמה Emme.
הג'ינס משמאל (מתוך קטלוג של חברת kiyonna) בגזרה גבוהה וישרה. הוא צמוד בחלק הרחב ביותר של האגן וממשיך בקו ישר כמעט עד הרצפה. צבע מכנס כהה ופלג גוף עליון בהיר, מאזנים את הפרשי הפרופורציה. הנעל עם שפיץ, עוזרת גם היא בהארכת הגוף. החולצה עם מפתח סירה, החושף את עצמות הבריח ועוזר למשוך את העין אל הפנים. השרוול מסתיר רק את האזור המלא ביותר של היד. בסה"כ תלבושת לא מרשימה במיוחד, אך הגזרות נכונות!
כמה מילים על הלבשה תחתונה... אם את מלאה, את חייבת לשים לב לחיתוך הישבן ע"י התחתונים, אשר נראה מבעד לבגדים. אני ממליצה לחפש מחטב טוב (יש כאלו המתאימים לקיץ), אשר פשוט יכול לעשות נפלאות לגופך. ראי את התמונה למטה, מהאתר של אופרה ווינפרי אשר סיפרה בתוכנית שהיא לובשת מחטבים ומרוצה מאד- זו אותה אישה, לובשת את אותו המכנס, פעם עם תחתון רגיל ופעם עם מחטב. די מדהים, לא?
אם את לובשת חלק תחתון מובנה, המחטב פחות נחוץ למרות שיעשה הבדל, אך אם את לובשת שמלה או מכנס דקים, המחטב יעשה הבדל משמעותי. כמובן שגם חזייה במידה ובגזרה הנכונות, תעזור לבגד לשבת עליך באופן יפה ומחמיא יותר.

זיכרי - הגזרה והמידה חשובים לא פחות מהסטייל! למעשה, הם יוצרים אותו... אז אל תתחבאי מאחורי הבגדים. תיעזרי בהם.
מוזמנות לשאול שאלות נוספות בבלוג. ניתן לתאם פגישת ייעוץ אישית או הדרכה קבוצתית.