יום שלישי, 11 באוגוסט 2009

לבקשתכן, טיפים לנשים מלאות ונמוכות

בהמשך לפוסט האחרון, הנה כמה תוספות ודגשים לנמוכות שביניכן. ותודה על השאלה!
אם את נמוכה ומלאה, הקוים המנחים לבחירת הבגדים הם
הארכת הגוף
יצירת מותן
הדגשת הפנים
פרופורציה
המנעי מבגדים גדולים מידי ונטולי גזרה

אתחיל מלמעלה- עליך לשים לב לצווארון החולצה; אם אזור הצוואר לא מספיק חשוף, את עלולה 'לאבד את הצוואר' ובכך ליצור מראה מגושם. צווארון V, צווארון סירה רחב או צווארון מרובע הם דוגמאות לדרך בה תוכלי לפתוח את האיזור. פירוט נוסף תוכלי לראות במאמר קודם שלי שעוסק במפתחי צוואר. אם החזה שלך לא מאד גדול, את יכולה ללבוש סטרפלס! זאת במידה ואין לך השגות לגבי חשיפת הזרועות...אזור בית החזה יפה אצל רוב הנשים והמוטו הוא להשוויץ במה שיש (ולמשוך תשומת לב אל איזורים 'טובים' במקום אל הפחות מוצלחים...)
לאורך השרוול גם כן יש חשיבות, במיוחד כאשר את לובשת את אותו הגוון בחלק העליון והתחתון. אם את נמוכה ומלאה, שרוול שמסתיים בערך בקו המרפק עלול ליצור קו אחד עם החלק הרחב ביותר בגופך ובכך לגרום לך להיראות רחבה יותר. חפשי שרוול 7/8 או שרוול קצר שמסתיים מספיק גבוה בכדי להמנע מרצף בד זהה באזור הרחב שלך. חשיפת מפרק היד יוצרת אשליה צרה מפני שהאיזור 'רזה' יותר. אם יש לך חזה מאד גדול, ובאותו הגיון, שימי לב שהשרוול לא מסתיים ממש בקו החזה. בתמונה מימין אפשר לראות שהדגשת הפנים והידיים נעשו בעזרת הגזרה וגם בעזרת תוספת הצבע.
* האשה בתמונות היא בת' דיטו, סולנית להקת הרוק Gossip. גובהה 1.57 מ' (כמוני, אגב...) ושוקלת 100-120 ק"ג. היא מאד גאה בגזרה שלה, כפי שאפשר לראות על שער המגזין למעלה. יכול להיות שהסגנון שלה לא מתאים לאופי של כולן, אך ניתן ליישם הטיפים גם בסגנונות שונים. התמונות להמחשה ולהשראה.
כדאי לחפש חלקים עליונים שיש להם 'עניין' כלשהו באזור הבטן; קיפולי בד עדינים למשל, אשר יטשטשו את הבטן. מומלץ גם לחפש בדים מובנים, כאלו שיחזיקו את הגוף ויצרו מותן (כיווץ בגב או בצידי הבגד).
אבל, וזה 'אבל' חשוב- את לא רוצה להוסיף נפח ולכן הבדים צריכים להיות עדינים מספיק ותצטרכי למדוד ולראות איך זה יושב... טוב, תמיד מומלץ למדוד...
חולצה ארוכה מידי בתחתית, תקצר אותך. שימי לב שהחולצה (או ג'קט, או קרדיגן וכיוב') לא חותכים אותך בחלק הרחב ביותר של גופך.
אם את רוצה להדגיש את המותן בעזרת חגורה, הקפידי שלא תהיה עבה מידי (אך גם לא ממש דקה כי 'תלך לאיבוד').
עוד בחלק העליון, תכשיטים! כפי שציינתי במאמר הקודם, תכשיט גדול הולם מישהי גדולה. אבל אם את נמוכה, שימי לה שהשרשרת לא ארוכה מידי (כי תקצר אותך). הימנעי משרשרת רחבה צמודה מידי לצוואר.
כאשר לובשת חצאית, שמלה או אפילו מכנס קצר, שימי לב לאורך! האורך המומלץ עבור נמוכות, הוא בקו הברך אך אם יש לך חזה גדול ובטן עגולה, גם קצת מתחת לברך יעבוד, כי יאזן את הפרופורציה של הגוף. מכנס/חצאית ארוכים יותר, יקצרו אותך ויצרו מראה כבד, ומשהו קצר יותר לא יחמיא. מכנס 7/8 לא מתאים לאף אחת! במיוחד לא למבנה גוף זה. אני חוזרת וממליצה על שמלת מעטפת. זו גזרה מצויינת.
גם כאשר לובשת מכנס ארוך, חשוב לא פחות לשים לב לאורך ולגזרה. המכנסיים צריכים להיות צמודים באזור הרחב ביותר שלך ולהמשיך בקו ישר למטה;
גזרת boot cut (נפוצה בג'ינסים) אינה מומלצת מכיוון שמדגישה את הירכיים בניגוד לגזרה הישרה שמאזנת את הפרופורציות של הגוף. גם שפיץ בנעל (לא ארוך מידי) מוסיף אורך לגוף.
הארכת הגוף מתאפשרת גם כאשר לובשים גוון דומה מלמעלה למטה וע"י שימת-לב לא לחתוך את הגוף עם גזרות וצבעים לא נכונים.
בשמלה הלבנה למטה שימי לב להדפס הגדול שציינתי במאמר הקודם, לאורך השמלה, והנעליים. אבל הייתי בוחרת תחתונים אחרים...
אני מקווה שהתוספות עזרו!
אשמח לקבל שאלות נוספות וכמובן ניתן לתאם פגישה אישית או הרצאה קבוצתית.

3 תגובות:

  1. אנונימי19 אוגוסט, 2009

    אפשר עוד בקשה - טיפים לנשים עם חלק עליון קטן, וחלק תחתון (בטן/ישבן/ירכיים) גדול.
    מה שקרוי גזרת האגס.
    תודה מראש

    השבמחק
  2. אנונימי20 נובמבר, 2010

    מה היית מייעצת לאישה שמנה במבנה "תפוח", כלומר רוב השומן מתרכז במותניים ויוצר מבנה מאוד לא שיקי?

    השבמחק
  3. היי אנונימי/ת; המבנה שאת מתארת דומה לזה של דיטו ובכל זאת- שיקלי להשתמש במחטב, נסי שמלות (וצרי קו אורך עם צעיף או שרשרת ארוכה)וכמובן שמלת מעטפת, נסי שכבות דקות-קרדיגן כהה מעל חולצה בהירה- ליצירת קו אמצע צר, חפשי מכנסיים גבוהים שמחזיקים את הבטן. אזני את המרכז ע"י יצירת כתפיים (ג'קט מובנה) או עם חצאית מתנפנפת.

    השבמחק

נו?? אז מה חשבת? (-: