יום ראשון, 14 בפברואר 2010

שילוב דוגמאות במלתחה גברית

מלבד היותי סטייליסטית אישית, אני עובדת בחברת היי-טק, בה קוד הלבוש יקרא בעגה המקצועית ביזנס-קז'ואל. השבוע החמאתי לחבר לעבודה על לבושו המושקע, ובעקבות הצטרפות של חבר שלישי לשיחה מצאתי את עצמי מקבלת השראה לפוסט הזה; בחזרה למטבחון ולצער שהביע אותו קולגה על כך שבכל פעם שהוא לובש את המכנסיים שזכו למחמאותי - בעלי פסי אורך דקים (Pin Stripe)- הוא נאלץ ללבוש חולצה בצבע אחיד. הסכים איתו בצער לא פחות החבר השני, שלבש באותה עת מכנסיים עם משבצות עדינות וכן, ניחשתם נכון- חולצה חלקה. שילוב של דוגמאות יכול לשדרג את הופעתכם ולתת לה טאצ' אופנתי ומתוחכם יותר. כמובן שנרצה להמנע משילובים שנראה כי נלבשו בחושך, ולשם כך אתן מספר חוקים לשילוב דוגמאות. קל למצוא תמונות שממחישות את השילובים הללו בעזרת חולצה ועניבה, אך השתדלתי לשלב דוגמאות נוספות. בכל מקרה, מדובר באסטטיקה ופרופורציה ולכן החוקים ניתנים לפרשנות גם בשילוב חולצה-מכנסיים ובודאי שללבוש מחוץ למקום העבודה (קז'ואל).
כמובן שהחוקים פה נכונים גם לשילובי בגדים אצל נשים...
למעשה יש 4 פרמטרים שצריכים להכנס לשקלול בעת יצירת שילובים:
- צבע
- דוגמא
- משקל הבד
- טקסטורה של הבד

גם אצל גברים יש חשיבות בהתאמת גוון הבגדים לצבעים הטבעיים. אני מזמינה אתכם להציץ בפוסט בנושא ולגלות לאיזו קבוצה אתם שייכים. אולי לא שמתם לב שיש צבעים שגורמים לכם להיראות טוב יותר ויש כאלו שבהם אתם נראים חיוורים/דהויים.
ככלל, צבע אחיד, בלבוש פורמלי במיוחד, ייראה תמיד רשמי יותר מאשר שילוב של דוגמאות ולכן גברים יראו אלגנטיים ו/או סמכותיים יותר בלבוש נטול דוגמאות ובעל קונטרסט צבעים חד, כמו למשל בטוקסידו- שחור/לבן. אחד מכללי האצבע ללבוש פורמלי (שאינו מוגדר Black Tie) שכולל עניבה הוא לשלב "2 פשוטים ואחד חגיגי" כשהכוונה היא ששני פריטים יהיו בצבע אחיד ואחד בעל דוגמה. לכן לא מומלץ לשלב עניבה חלקה עם חולצה ומכנסיים חלקים, אבל עם חולצה משובצת הבחירה המומלצת (והבטוחה) תהיה מכנסיים ועניבה בצבע אחיד וללא דוגמה, או לחילופין מכנסיים וחולצה חלקים עם עניבה מפוספסת למשל. אבל השילובים לא נפסקים שם ותוכלו לנצל את המלתחה בצורה רחבה יותר אם תתחילו לשלב גם בין הדוגמאות. בכדי לדעת כיצד לשלב דוגמאות, עלינו לדעת 'לנתח' אותן;
גודל הדוגמה (יחס/פרופורציה)
סוג הדוגמה (פסים, צורות גיאומטריות, נקודות וכו')
צבע הדוגמה
עוצמה/אינטנסיביות (דוגמה בולטת או מעודנת)


לשילוב 2 דוגמאות דומות (רק פסים למשל), מומלץ לבחור ביחס שונה בין הדוגמאות על פריטי הלבוש, כך שדוגמה אחת תהיה דומיננטית יותר (ברוחב, בפריסה ובצבעים). שילוב של שני פריטי לבוש בעלי פסים דקים למשל, ייצור תחושת ריצוד של העין ושילוב של שני פריטים בעלי פסים רחבים ייצור מראה כבד ועמוס. יש לבחור לפחות גוון אחד שימצא בשני פריטי הלבוש להתאמת הצבעים. שילוב בין שתי דוגמאות של משבצות/ריבועים דורש מיומנות קצת יותר גבוהה מכיוון שאלו דוגמאות עמוסות יותר, אבל הכללים הם זהים.

גם כאשר מדובר בשילוב של 2 דוגמאות שונות(פסים/משבצות/פייזלי וכו') יש לקחת בחשבון את עניין היחס בין הדוגמאות (גודל, פריסה, אינטנסביות) ואת שילוב הצבעים. שימו לב שהפריט הקטן יותר/זה שמכסה חלק קטן יותר של הגוף לא יהיה בולט יותר בדוגמא ובצבע מהפריט הגדול. למעשה הפריט 'הגדול' נותן את הטון (או הגוון במקרה זה...).
כשמדובר בדוגמאות לא קטנות-מידי, הסוד בהתאמה הוא בשילוב דוגמאות ביחסים דומים עד כמה שניתן. כאשר תרצו לשלב דוגמא קטנה יחסית, זיכרו את אפקט הריצוד שריכוז תבניתי יכול ליצור, וקחו בחשבון שדוגמה מרוכזת וקטנה מושכת תשומת לב רבה יותר. נסו למצוא דוגמאות עם מרווחים שונים; גם אם הדוגמא עצמה קטנה, כאשר פריט אחד 'צפוף' והשני 'מרווח' ניתן להימנע מהריצוד ומעומס חזותי.

כשמשלבים 3 דוגמאות שונות יש חשיבות גדולה ליחסים בין הדוגמאות השונות; השילוב הקל מתאפשר ע"י שמירה על יחס דומה בין הדוגמאות שעל פריטי הלבוש. ניתן בהחלט לשלב דוגמאות ביחסים שונים; צריך קצת נסיון ולמעשה צריך ליצור 'מעבר חלק' בין הפריטים. כמובן ששמירה על גווני צבע דומים חיונית ליצירת מראה הרמוני.

כמובן שניתן ליצור שילובים 'פרועים' יותר אך דרושים אומץ לעיתים, אופי ונוכחות מסוימת לשאת מראות כאלו...

באשר למשקל הבד והטקסטורה; גם הם חשובים בשמירה על מראה נקי ואופנתי ומשמשים כחלק מהמארג. יש בדים מסויימים שאופן האריגה שלהם יוצר דוגמא (פסי אורך למשל) גם מבלי שיעשה שימוש בצבע אחר ליצירת האפקט. ניתן להתייחס לבד כזה כבד עם דוגמה ולשלב פריטים שכאלו עפ"י החוקים. משקל וטקסטורה מרמזים גם על העונתיות של הבגד. השתדלו להמנע מבגדים חורפיים בקיץ ולהפך. כמובן שאין הכוונה לימים בהם מזג האוויר קיצוני לעונה... גם השילוב בין בגדים עונתיים בעייתי- מכנסי צמר לא נראים טובים עם חולצה דקיקה... זה פשוט לא עובד. חישבו על הרושם שאתם רוצים ליצור בעזרת הופעתכם החיצונית. לפעמים תרצו להיראות רשמיים וסמכותיים אך רבים מכם יכולים להרשות לעצמם להיראות ידידותיים גם דרך הבגדים. שילוב של צבע ודוגמאות במלתחה יכול לסייע בשני הכיוונים.

ול'גולדי' ששאל בתגובות לפוסט הקודם על מכנסים בצבע לבן; אני חייבת להקדים ולציין שכמעט כל מראה שתשלב עם מכנסיים לבנים (לא ג'ינס) הוא לוק שדורש מעט תעוזה ולו בגלל שאינו נפוץ במחוזותינו. בחו"ל מכנסיים לבנים משמשים בעיקר ללבוש קז'ואל וכבגדי פנאי ותענוגות, ונחשבים כפריט שנלבש בעיקר ע"י 'מבינים' או בעלי זיקה לעולם האופנה. בתור התחלה, מדובר בפריט מאד לא פרקטי ואני מניחה שזו סיבה מרכזית לכך שמעטים הגברים שבוחרים בו. ג'ינס לבן אמנם מתלכלך באותה המידה אך הצליח לחדור קצת יותר לאופנת הרחוב הצעירה. צירפתי כמה דוגמאות לשילובים. לא ויתרתי גם על כמה תמונות עם ג'ינס לבן כדי להמחיש את ההבדל באופי של המראה; שיכול לנוע בין קלאסי-אירופאי לסוג של 'פושטק' חתיך.









2 תגובות:

  1. בגדי גברים אלגנטיים במבחר דוגמאות מגוונות

    השבמחק
  2. הסעיף השלישי בהחלט הפתיע אותי!
    לא חשבתי כמה המשקל של הבגד, יכול להשפיע
    על כל ההאוטפיט שלנו!
    מהמם ומחדש, תודה רבה

    השבמחק

נו?? אז מה חשבת? (-: