יום שבת, 20 בפברואר 2010

גם מטעויות (של אחרים) אפשר ללמוד!

אני משתדלת להציע בבלוג טיפים ישימים בעזרת דוגמאות שאני מחשיבה 'לבישוֹת'. אין כמו להפיל אסימון בעזרת דוגמה טובה לאיך לעשות משהו. אבל הפעם בחרתי בכמה דוגמאות שיש לי מעט מאד דברים חיוביים לומר עליהן מבחינת אסטטיקה, ובכל זאת (ואולי לאור זאת?..) מבהירות כמה חוקים, ואת האופן שבו עלינו לבחון את הבגד. יש מקום לציין שרוב התלבושות נראו על השטיח האדום של טקס ה-Brit Awards שנערך לאחרונה; בתעשיית הבידור בהחלט נצפה לראות תלבושות יוצאות דופן לצרכי מיתוג, הותרת רושם בתוך 'ים של פנים יפים', ליצירת באז, בשביל השואו ומה לא... ובכל זאת, אני לא אוהבת לראות איך בשם יצירת רושם לובשים בגדים שאינם מחמיאים או שיוצרים רושם רע. ובצד החיובי, דרך הטעויות האסטטיות שאחרות עשו, נלמד על אופן ההסתכלות על פריטי לבוש ומה הם עושים - או במקרה זה, לא עושים- עבורנו.
התמונה הראשונה של קיילי מינו גרמה לי לפלוט אנחת אכזבה. אני מודה שלא תמיד אני מתחברת לסגנון שלה, אבל אני תמיד מתרשמת מההשקעה, מהאסטטיקה ומהחשיבה שמאחורי הפרסונה המוצגת. כשראיתי את שמלת הסחבות הזו (ויסלחו לי גם דולצ'ה וגם גבנה) מיד תהיתי: מה היא מנסה להסתיר??
אז מה לא אהבתי?
אני לא מתה על פאייטים. לא בצורה הזו. הטרנד שב לאחרונה, אך התפירה של הפאייטים צפופה יותר ולכן יוצרת אפקט שונה מזה שרואים פה (כמו על אוה לנגוריה בתמונה הקטנה). למרות הסקסיוּת -לכאורה של השמלה, המרווחים בין הפאייטים והמראה באופן כללי עושים לי אסוציאציה של 'השמלה של אם החתן/כלה'...
לא אוהבת שרואים את כתפיות החזיה. D&G אוהבים את הלוק הזה מאד, ולפעמים הוא סקסי אבל במקרה הזה... נראה כמו טעות. השמלה אמנם משחקת עם שקיפות ואטימות, אבל בגלל שקיילי היא אישה נמוכה והשמלה כל-כך ארוכה, המראה שנוצר הוא עמוס ו'מכוסה' מידי. ואם אחזור לכתפיות החזיה לרגע קט- הרי שעל-אחת-כמה-וכמה, כשיש מחשוף רחב בשמלה כל כך מכסה, אין מקום להראות את הכתפיות ולחתוך את המחשוף!
אגב, מצאתי בשיטוטי ברשת דוגמא נוספת שעשו D&G עם מוטיב התחרה הזה, בו השילוב וההתאמה ללובשת (פיית' היל) מוצלחים יותר, אם כי עדיין יוצרים feel 'דודתי' (גם בתמונה הקטנה). בשורה התחתונה- זהו מראה מפוספס שלא מנצל את נתוניה באופן המוצלח ביותר. או בקיצור- היא יכולה להיראות הרבה יותר טוב!
כמה ימים לאחר הטקס נראתה קיילי בתלבושת הקז'ואלית הזו שכללה 'מגיני ברכיים' built-in. קצת מוזר, לא? אולי ההשראה באה מ'הקוסם מארץ עוץ' ומאיש הפח...
שימו לב לדבר מעניין- תשומת הלב שלנו נוטה לכיוון הברכיים ובאופן ספציפי אל אלמנט צר ובוהק. נראה לי שמה שהיא מנסה להסתיר הוא אגן שהתרחב מעט. וכנראה שהיא גם לא מרגישה כבר צורך למשוך את תשומת הלב שלנו אל הפנים שלה... זה בפירוש לא הטיפ הראשון שאחשוב עליו כהמלצה להסטת העין מהאגן או מהפנים, אבל אין ספק שבמקרה שלה, אם זו היתה הכוונה- זה עובד! ולמען הסר ספק; אני חושבת שהיא נראית נהדר, באופן כללי. הפנים שלה קורנים (עם או בלי קשר לבוטוקס ודומיו שהזריקה-או-לא) וחלילה, לא ארצה שדבריי יתפרשו כביקורת על הגוף שלה, בין אם האגן התרחב או שלא... הביקורת היא על איך שהיא בחרה לכסות אותו.
הזמרת הבאה שתפסה את עיניי מהסיבות הלא נכונות, היא ליאונה לואיס ב-2 מראות בעלי 'מוטיב כתף' מוגזם.
במראה הכסוף השילוב של כתף כל-כך מודגשת, עם צמיד כל-כך רחב ומנגד רגל חשופה ונעליים ורודות עדינות (שלא מחמיאות מספיק לרגלייה) אמנם גורם לנו להתרכז בפנים היפים שלה ומבליט את עצמות הבריח, אבל הוא גם עמוס, דיספרופורציונאלי ובלתי מהודק. ניתן לראות בדוגמה השנייה כמה רגלייה נראות טוב יותר כאשר היא גורבת גרביונים כהים. אם כבר... הייתי מאזנת את השמלה עם שיער מלא יותר, משלבת גרביונים כהים ונעליים עם עקב גבוה יותר ומחשוף עמוק יותר, שיאריכו אותה ויתאימו אותה למראה הכללי המוגזם. הייתי מחליפה את הצמיד בצמידים מופרדים שאינם צמודים כך אל היד, ומעבירה אותם אל היד ללא השרוול.
במראה השחור תוספת הבד שהיא ספק שרוול, ספק כנפיים שוב מושכת את מבטנו אל פנייה ואל פלג גוף עליון חטוב, אך זה קורה תוך תהייה על מהות המסך השחור שמלווה אותה מאחור. לטעמי, השמלה הזו היתה מחמיאה יותר ללא ה'כנפיים'; מעצם גזרתה היא מכוונת את המבט שלנו אל הפנים והכתפיים, ומשלבת עם עגילים עם נוכחות וצבע ו/או צמיד עם נוכחות וצבע. מצד שני- אולי לא יכתבו עליה ביום למחרת אם זו תהיה 'סתם' עוד שמלה...
מהזמרת הזו אין לי ציפיות למראה אופנתי או מחמיא; ליידי גאגא הולכת על ז'אנר אחר, של הגזמה גרוטסקית. אין ספק שהיא רב-אומנית גם בשיווק אך הפעם היא הלכה ממש רחוק, בשמלת שכבות של Francesco Scognamiglio. מה שהפריע לי במיוחד הוא העומס סביב הפנים שפשוט מעלים לחלוטין את הצוואר (הקצר מלכתחילה) שלה וכמובן העובדה שאין פה בכלל התייחסות לגוף האישה. ליידי גאגא -הפרובוקטיבית שהיא- דאגה כמובן להזכיר לנו שהיא כלל לא מתביישת בגופה, עם תלבושת תחרה קטנטנה שלבשה בהופעתה בטקס ובמסיבת העיתונאים מאחורי הקלעים.
ולילי אלן הלכה על מראה גוטי-גלאם המשלב גם הוא מוטיב חונק-צוואר, אך בחרה בצווארון-תכשיט צבעוני ובוהק ששולב עם תסרוקת ואיפור הולמים, שביחד יוצרים מסגרת שמאירה את פנייה ומושכים אותנו להביט בהם (ופחות בזוועת הויניל האסימטרית שמתחת).
לרצות לבלוט ולמשוך תשומת לב אינם דברים שאני מגנה. בכלל לא! אבל תמיד אעדיף יצירת רושם טוב על פני הלם/גועל/הגזמה. תמיד תבחנו את מכלול ההופעה ואיך הבגד משרת אתכם ולא להיפך...

3 תגובות:

  1. אני מתקשה להאמין שהשמלה המחרידה של לילי אלן היא שאנל הוט קוטור. אני יודעת שזו עובדה, אבל התמונות קשות!

    השבמחק
  2. והיא עוד היא יחסית בצד החיובי "של המדור" D-:

    השבמחק
  3. אנונימי14 אפריל, 2010

    אני כה גאה בך.
    אושרה

    השבמחק

נו?? אז מה חשבת? (-: