יום שלישי, 25 במאי 2010

לימים שבא 'רק ללבוש טי-שירט'

אני מודה: אין לי כמעט טי-שירט קלאסיות, כאלו עם צווארון עגול. טוב... יש לי אחת. אני מהאסכולה שטוענת שנשים צריכות להמעיט בלבישת חולצות טי-שירט ובאופן ספציפי להמנע מהקלאסיות, הגבריות... ואבוי לאלו עם הסיפורים שגורמים לאנשים לבהות לנו בחזה ו"לקרוא"... אני חושבת שהמראה הוא נערי מידי ולרוב לא מספיק מחמיא. אין ספק שבמקרה שלי אני גם מיישמת; אני נמוכה וצעירת מראה באופן יחסי, וחולצת טי-שירט פשוט מצעירה אותי מידי וגוזלת ממני את נשיותי. אני מאוד אוהבת חולצות V לבנות, דקות וקלילות ולאחרונה אף נהנית מכמה חולצות טי-שירט לא-קלאסיות. לאותם ימים בהם בא לך 'לזרוק על עצמך' משהו קליל ולא מתאמץ ובכל זאת לא להיראות כמו תלמיד תיכון, הנה כמה אפשרויות לשידרוג ה-T. כמובן שמדובר בחולצות של נשים ולא בחולצות ט-שירט שהוסבו מבגדי ילדים...
שני פריטים שכבר כתבתי עליהם בעבר ובוודאי אחזור ואציין בעתיד, הם הז'קט והצעיף. מעל חולצת טריקו לבנה/צבעונית/עם כיתובים, כל ז'קט יהפוך את המראה למתוחכם יותר. צעיף יוסיף צבע, טקסטורה, נשיות ואופי. אלו פריטים שמתאימים גם בחורף וגם בקיץ- ובלבד שהם מבד מתאים לעונה- ונפלאים לשידרוג T.












שרשרת "עם נוכחות" תוסיף צבע ו/או עניין ותהפוך את החולצה לסוג של "רקע" מתון.
















שילוב עם חצאית עם טקסטורה או בעלת צבעוניות דרמטית ובד עשיר;
שילוב בייסיק עם פריט 'עשיר' במראה היא דרך נפלאה ליצור קז'ואל מסגונן או הידור מאופק.













עם וסט צבעוני (שיכול גם לעזור בהגדרת/יצירת גזרה) למראה קליל או מוקפד, בהתאם לסגנון, או עם שורטס מחוייטים; למראה שכנראה לא יתאים לאף משרד אבל בהחלט משמש חלופה שיקית למסיבה או ארוחת ערב.




















חפשי חולצות בגזרה וצבעוניוּת שמחמיאים לך ושלבי עם אביזרים נשיים ליצירת מראה שהוא גם נח וגם מחמיא.

יום חמישי, 20 במאי 2010

VA VA VOOM או VA VA כלום??

זה כיף ואף נחוץ להתנסות בסגנונות אופנה שונים, לגוון מידי פעם את המראה שלנו ולא לעמוד במקום, אך נשים מסויימות, סובלות מפיצול אישיות אופנתי ומתקשות למצוא את 'האזור הנח' שלהן... זיכרי תמיד כי בתוך "החוקים" - התאמה למבנה גופך, גוון עורך וסגנונך- יש עולם ומלואו של צבעים, טקסטורות, השראות ומקום לאמירה אישית; מיצאי את הטון שלך ונסי להמנע ממקרים כגון אלו בהמשך, כולם דוגמאות של נשים יפות שהשקיעו אנרגיה אבל עשו זאת שלא בתבונה...
התמונות של סקרלט ג'והנסן הן מקור ההשראה לפוסט זה; את התמונה הימנית שמרתי לאחרונה מתוך מחשבה להשתמש בה ב"פינה" שלי "מה היית משנה?" בפורום אופנת נשים של תפוז, בו אני מנהלת שותפה. יש משהו מאד מתאמץ, שבעייני פשוט לא עובד; הנעליים מבריקות מידי וגורמות לרגליים להיראות מגושמות, השמלה נאה אבל לא 'עושה' בשבילה הרבה, השיער והאיפור, אממ... ומנגד, כמה ימים (או שבועות...) מאוחר יותר, בגוונים דומים, עם נעליים דומות (וכל כך הרבה יותר מוצלחות עבורה) אך בסילואטה מחמיאה יותר ומראה כללי רך יותר, שבעיניי מחמיא לה יותר. ברור שלא תמיד בא להתגנדר (ואגע גם בזה בהמשך) אך רבות מאיתנו בהחלט משקיעות מחשבה ומאמץ מסויים בהרכבת המראה שלנו; אם כן, דעו וראו כי לא תמיד המאמץ מושקע בכיוון הנכון ובכך אתן עושות לעצמכן עוול. שאלי את הסביבה, את עצמך מול המראה, או אפילו מומחה ולימדי מה מחמיא לך יותר.















ג'ניפר לופז וסלמה היאק הן נשים יפות ומרשימות לכל הדעות. למעלה בכמה מראות מוצלחים מהשבועות האחרונים. נכון שג'ניפר לופז אוהבת לגעת בצד הפרחי מידי פעם, כפי שניתן לראות בתמונה האמצעית; לזכותה יאמר שהיא זוהרת שם. לא אוכל לומר זאת על הסרבל הכחול שנראה זול, הדוק מידי ופשוט לא הולם לגילה (כן, יש לך אחלה גוף!). משמאל לסרבל, שמלה נטולת גזרה שבשילוב עם הנעליים הגבוהות גורמת לרגליה להראות גפרוריות ולא עושה שום דבר מחמיא לגוף שלה, ו'פרח' ע-נ-ק-י בצד עם "כוורת" בשיער... המממ. מימין, שמלה שנראית קצת כמו שקית אשפה, ושוב כוורת אך הפעם אף נפוחה יותר.. את הענק אני דווקא מחבבת! סלמה היאק, שבימים האחרונים די הדהימה בספטיבל קאן (ובמרכז בתמונה מכתבת שער במגזין), מראה קורבנוּת אופנה מה-היא. בסנדלים של בלנסיאגה שמקצרים לה את הרגליים, ולוק כללי קצת משעמם (שעובד בסך הכל, מלבד הנעליים, אבל היא יכולה להיראות הרבה יותר טוב!) ובשמלה/מיצג של אלכסנדר מק'ווין, שגם, לא ממש נוצרה למבנה גוף כמו שלה. הישבן אגב- זו השמלה, לא עיוות של התמונה. במראות האלו דווקא כן השתמשתי בפינה!
מישל וויליאמס, גם היא בתמונות מפסטיבל קאן ובצבע שיער ותסרוקת חדשים (לקראת גילום מרלין מונרו) מימין בשמלה בגזרה מחמיאה שחושפת רגליים ארוכות וחטובות ומותן צרה. צבע הבגד מחמיא כנגד גוון עורה והאיפור העדינים, ומנגד- בשמלה נטולת גזרה ושמוטת כתפיים שגורמת לה להיראות... בדיוק כך- שמוטת כתפיים! רק לי זה נראה כמו החוט של הטלפון הישן??... אם ה'חוט' היה נכרח מאחורי הצוואר, היה נוצר פוקוס אל פנייה היפים, מעצם הגיזרה וקירבת הצבע (המעט כהה יותר) אל הפנים. בכלל, עושה רושם שגם היה לה bad hair day באותו אירוע...
קייט בקינסייל (המהממת לא פחות!) בכמה מראות זוהרים מהימים האחרונים בקאן, ובשחור, קצת פחות זוהרת. במיוחד בשמלה השחורה עם השרוולים, בה היא 'כבויה' לחלוטין.
וכמובטח, שתי דוגמאות למראה קליל, יומיומי ממש;
ביונסה, שיכולה להיראות כמו כמה מליון דולר, בשמלה קייצית קצרצרה; עם נעלים ברכיסה גבוהה הרגליים שלה כבר לא כל כך ארוכות, וקצת קרם גוף לא היה מזיק... התיק אמנם טרנדי ביותר אך 'כבד' וכהה מידי לשמלה קייציתי שכזו. המראה די מבולגן באופן יחסי אליה... וג'ניפר גרנר במראה עייף במיוחד משמאל וכקלישאה הנוראה ביותר (לא?!?) של האמא שעברה לג'ינס ולטי-שירט ומנגד- באותה רמת עייפות ו'מאמץ' מצליחה להיות לבושה בנוחות ובכל זאת לא נראית כמו סחבה.. תראו, אפלו אותו תיק!












בין אם את מהמשקיעניות, או מאלו שקצת פחות... אין לך זמן לבזבז, אז אם את כבר עושה משהו- עשי שיעבוד לטובתך!

יום שבת, 15 במאי 2010

אין דבר כזה, יותר מידי חולצות לבנות

חג השבועות מביא איתו כבכל שנה, כתבות אופנה ופרסומים המעודדים אותנו לקנות מוצרי חלב ופריטים לבנים... בתזמון מקרי, ציינתי לאחרונה את חזרתם של הפריטים הלבנים לאופנה ובמיוחד את הז'קט והשמלה הקטנה הלבנה. לפני שתצאו לקנות את בגדי החג, חשוב לזכור שכמו לכל צבע (ולמרות שעפ"י ההגדרה היבשה, לבן אינו צבע...), גם ללבן יש גוונים רבים ומומלץ לכל אחד למצוא את הגוון המתאים לו (היעזרו בחלוקת העונות למציאת הלבן שלכם) ולא פחות חשוב- לדעת מאיזה גוון להמנע. לא רק בחג השבועות, הלבן הוא צבע נפלא כבסיס או כצבע שולט במלתחה אביבית/קייצית, ובעצם, לאורך השנה כולה! הלבן מסמל טוהר, זכות, בתוליות... ויכול להיות רומנטי, סקסי, יומיומי ואפילו אדג'י, כפי שמראה למשל גוון סטפאני. למטה מבחר תמונות להמחשת הסגנונות הרבים ולהשראה...
חג שבועות שמח!!






















יום שישי, 7 במאי 2010

ג'קי קנדי - אייקון אופנה

לאחרונה נתקלתי בידיעה כי במיני-סדרה חדשה על חייהם של נשיא ארה"ב לשעבר ג'ון פיצ'רלד קנדי ואשתו ג'קלין - The Kennedys- שתעלה בערוץ ההיסטוריה בשנת 2011, תגלם את ג'קלין קנדי השחקנית (ואשתו של טום קרוז) קייטי הולמס. אין לי ספק שהשילוב של אייקונית האופנה האלמותית ואייקונית מדורי הרכילות/אופנה לעיתים, ייצור עניין מחודש בסטייל של ג'קי או; זה השם לו זכתה ג'קלין קנדי שנים מאוחר יותר, לאחר שנישאה לאיל הספנות היווני אריסטוטל אונאסיס. לאורך חייה בעין הציבורית, נחשבה תמיד לבעלת חוש אופנתי וסטייל ייחודי ואצילי. היא זכתה בין היתר לכינוי 'הגברת הראשונה של האופנה'. מאפיינים רבים במראה שלה נותרו אופנתיים לאורך השנים ובכך הפכו אותה לקלאסית ונצחית.
סימן ההיכר שאף זכה להקרא על שמה, הם משקפי השמש הגדולים שלעיתים נדירות נראתה בלעדייהם- אלו הם 'משקפי ג'קי או'; קייטי הולמס וויקטוריה בקהם במראה דומה...
בתקופה בה כיהנה כ'גברת הראשונה' היא לבשה הרבה חליפות מונוכרומטיות (בד"כ של שאנל); תמיד עם פנינים סביב צווארה או על האוזניים, ולרוב עם כפפות לבנות וכובע. החליפות של שאנל הפכו לקלאסיקה הרבה בזכותה. היא לא חששה ללבוש בגדים צבעוניים ולמרות שלבשה הרבה שמלות חושפות ידיים (נחשב מעט לא צנוע לאישה במעמדה), תמיד נראתה אצילית; הרבה בזכות השמירה על גזרות הולמות, צבעוניות אחידה, ואביזרים קלאסיים.
סגנונה של מישל אובמה- הגברת הראשונה המכהנת, למטה בכתום- מושווה רבות לזה של ג'קלין קנדי, והיא נחשבת לסוג של יורשת שלה ומחזירת הסטייל אל הבית הלבן. מנגד, גם ויקטוריה בקהם (כן, היא שוב...) שמנסה די בהצלחה בשנים האחרונות למתג את עצמה מחדש כ'אשה עם קלאס', ניכסה לעצמה סממנים מן המראה והסטייל של ג'קלין קנדי ויצרה לוק שהוא כולו שלה.











בשנים מאוחרות יותר היא לא חששה לאמץ טרנדים תקופתיים, אך תמיד חזרה אל הגזרות הקלאסיות ואל הצבעוניות המונוכרומטית. ובכל מקרה, תמיד שידרה יוקרה וסטייל. אחד הדברים המדהימים, הוא כמות התמונות שיכולות היו - עם שינויים קלים בתסרוקת ובאיבזור- להראות כאילו צולמו בימינו אנו!
ג'קלין קנדי מהווה הוכחה נוספת לכך שאי אפשר לטעות כשהולכים על קלאסיקות ועל התאמה למבנה הגוף.