יום שישי, 7 במאי 2010

ג'קי קנדי - אייקון אופנה

לאחרונה נתקלתי בידיעה כי במיני-סדרה חדשה על חייהם של נשיא ארה"ב לשעבר ג'ון פיצ'רלד קנדי ואשתו ג'קלין - The Kennedys- שתעלה בערוץ ההיסטוריה בשנת 2011, תגלם את ג'קלין קנדי השחקנית (ואשתו של טום קרוז) קייטי הולמס. אין לי ספק שהשילוב של אייקונית האופנה האלמותית ואייקונית מדורי הרכילות/אופנה לעיתים, ייצור עניין מחודש בסטייל של ג'קי או; זה השם לו זכתה ג'קלין קנדי שנים מאוחר יותר, לאחר שנישאה לאיל הספנות היווני אריסטוטל אונאסיס. לאורך חייה בעין הציבורית, נחשבה תמיד לבעלת חוש אופנתי וסטייל ייחודי ואצילי. היא זכתה בין היתר לכינוי 'הגברת הראשונה של האופנה'. מאפיינים רבים במראה שלה נותרו אופנתיים לאורך השנים ובכך הפכו אותה לקלאסית ונצחית.
סימן ההיכר שאף זכה להקרא על שמה, הם משקפי השמש הגדולים שלעיתים נדירות נראתה בלעדייהם- אלו הם 'משקפי ג'קי או'; קייטי הולמס וויקטוריה בקהם במראה דומה...
בתקופה בה כיהנה כ'גברת הראשונה' היא לבשה הרבה חליפות מונוכרומטיות (בד"כ של שאנל); תמיד עם פנינים סביב צווארה או על האוזניים, ולרוב עם כפפות לבנות וכובע. החליפות של שאנל הפכו לקלאסיקה הרבה בזכותה. היא לא חששה ללבוש בגדים צבעוניים ולמרות שלבשה הרבה שמלות חושפות ידיים (נחשב מעט לא צנוע לאישה במעמדה), תמיד נראתה אצילית; הרבה בזכות השמירה על גזרות הולמות, צבעוניות אחידה, ואביזרים קלאסיים.
סגנונה של מישל אובמה- הגברת הראשונה המכהנת, למטה בכתום- מושווה רבות לזה של ג'קלין קנדי, והיא נחשבת לסוג של יורשת שלה ומחזירת הסטייל אל הבית הלבן. מנגד, גם ויקטוריה בקהם (כן, היא שוב...) שמנסה די בהצלחה בשנים האחרונות למתג את עצמה מחדש כ'אשה עם קלאס', ניכסה לעצמה סממנים מן המראה והסטייל של ג'קלין קנדי ויצרה לוק שהוא כולו שלה.











בשנים מאוחרות יותר היא לא חששה לאמץ טרנדים תקופתיים, אך תמיד חזרה אל הגזרות הקלאסיות ואל הצבעוניות המונוכרומטית. ובכל מקרה, תמיד שידרה יוקרה וסטייל. אחד הדברים המדהימים, הוא כמות התמונות שיכולות היו - עם שינויים קלים בתסרוקת ובאיבזור- להראות כאילו צולמו בימינו אנו!
ג'קלין קנדי מהווה הוכחה נוספת לכך שאי אפשר לטעות כשהולכים על קלאסיקות ועל התאמה למבנה הגוף.






















4 תגובות:

  1. אנונימי08 מאי, 2010

    לי יקרה, לא הייתי מעזה להכניס בנשימה(ורשימה..9 אחת את ג'קי קנדי ופוש בקאהם.. הראשונה אישה שרק עצם אמירת שמה מעיד על טוב טעם, קלאסיות והאמונה ש
    LESS IS MORE לעומת זאת הבקאהמית, או שמא אומר הבהמית, אישה סרת טעם לחלוטין, מעודדת אנורקסיה
    וטעם זול, שמנסה לקדם את מעמדה על חשבון אחרים
    ע"ע בעלה...

    השבמחק
  2. אין ספק (בכלל) שהשם ויקטוריה בקהם אינו האסוסיאציה המיידית למילה קלאס או סטייל! D-:
    מצד שני, היא מקפידה באדיקות על הלוק החדש שלה ואפילו הקטינה לאחרונה את החזה...אני חושבת שהשלב הפרחי בחייה תם. ובמקרה היא גם מישהי שאימצה אלמנטים מהסטייל של ג'קי...

    השבמחק
  3. פוש הקטינה את החזה? היא תמיד היתה שטוחה אבל....בכל מקרה, ראיתי את הסדרה עם קייטי הולמס על קנדי והיא כל כך גרועה שממש בא לי לבכות בשבילה. היא פשוט שחקנית לא טובה! היא אנמית וחסרת אופי.

    השבמחק
    תשובות
    1. כן, הקטינה די מזמן...
      מוזמנת לעקוב אחרי הבלוג בפלטפורמה המעודכנת
      http://www.tapuz.co.il/blog/net/userBlog.aspx?FolderName=leetlabesh

      מחק

נו?? אז מה חשבת? (-: