יום שישי, 30 באפריל 2010

WORKING 9 TO 5

רבות אני נתקלת בנשים שרוצות "להתלבש" לעבודה אך מרגישות לא בנח 'לדפוק הופעה' בסביבה בה הרוב לבושים/לבושות ברישול או ללא מעוף. אני יוצאת בקריאה נרגשת מפה לאלו מכן שמרגישות כך ואומרת: הניחו בצד לתחושות האלו! ההרגשה הטובה שאני מקבלת- עם עצמי ומהסביבה- מהמחשבה וה"השקעה" במראה שלי, שווה לעין ערוך מכל אי-אילו ספקנים. כשנמצאים חלק משמעותי כל כך מהיממה במקום מסויים, אני חושבת שיש מקום להשקיע קצת יצירתיות במה שאנחנו לובשות, ולו בשביל ההרגשה הטובה שלנו לאורך היום. ובינינו... בכל מקום יש קצת חוסר פרגון, אז למה לא להיראות במיטבנו אם בכל מקרה נתקל בזה?? עבורכן, ועבור אלו שפשוט מחפשות קצת השראה, הנה כמה 'הצעות הגשה' ליום עבודה.
מעטות סביבות העבודה בהן נשים מחוייבות ללבוש חליפה בלבד, אך במקרה כזה אני ממליצה על שלושה דברים מרכזיים:
גזרה- יש חשיבות מכרעת להתאמת הגזרה כשלובשים חליפה. עדיף להשקיע יותר כסף בפחות פריטים ובלבד שיהיו איכותיים ומתאימים.
גיוון- כמובן שתרצי פריטים שיוכלו לשרת אותך בשילובים שונים ולכן מלבד חליפה בסיסית, אני ממליצה להשקיע גם בחצאית באותו הצבע וככל שידך משגת פריטים בודדים (לא בהכרח חליפות מלאות) בצבעים נוספים שמתאימים לבסיס הקיים. מלבד פריטי בסיס, חפשי גיוון בחולצה שמתחת לחליפה; אלא אם את עורכת דין את יכולה ללבוש צבע! חפשי חולצות צבעוניות, בדים וטקסטורות חדשים וגזרות מעניינות.
אביזרים- דרך נפלאה להכניס אופי וסטייל גם בסביבה עם קוד לבוש נוקשה.
לסביבת עבודה בה יש קוד לבוש פחות מחמיר, סביר שאסור לבוא בג'ינס קרועים/כפכפים/גופיה אך ניתן ללבוש כמעט הכל, החל מחליפה רשמית ועד ג'ינס וסניקרס. בהתאם לגילנו, האופי שלנו, תפקידנו במקום (או התפקיד שאנחנו שואפים להגיע אליו!!) יש מגוון מאד רחב של סגנונות שניתן לאמץ!!
ז'קט קייצי יכול לשוות גם לשילוב קליל יחסית, מראה שמתאים לסביבה משרדית והוא פריט מצויין שאצל רבות עדיין סובל מסטיגמה נוקשה מידי. בין אם בשילוב עם ג'ינס (כמובן ללא חורים/קרעים/שפשופים), חצאית, שמלה קייצית (שבלי הז'קט אולי לא תהיה הולמת למשרד, אבל מתאימה בול לתוכניות שיש לך לאחרי העבודה...) או עם מכנסיים וחולצה רכים, זהו פריט שמשדרג כל מתלחה, ובוודאי שאת זו "של העבודה". במיוחד בקיץ קשה כמו שלנו, ואפילו אם את "כל היום במזגן"; שימי לב שלא ללבוש ז'קט שזועק 'חורפי'. בנוסף, יש לשים לב להתאמת הג'קט לגובה ולמבנה הגוף (ולסגנון הלבוש) ולא לאמץ מראה טרנדי מסויים. קלאסי זה הכי בטוח.
ואם את בכל זאת מרגישה שז'קט הוא טו-מאצ', הרי שקרדיגן (יש גם אופציות קייציות) יכול להוסיף צבע, אופי והגנה מהמזגן, וגם נכנס לתיק (לא ממש מומלץ, אבל...) במידת הצורך.






יש מקומות עבודה מסויימים אליהם ניתן ללבוש מכנסיים קצרים. בכל מקרה, גם אם מדובר בסביבת עבודה 'משוחררת' לחלוטין, אני לא ממליצה ללבוש מכנסיים או חצאית/שמלה קצרים מידי. אורך הברך או קצת מעליה בהחלט מכובד מספיק (בשילוב הנכון) ואינו בלתי הולם.













כמובן שיש דוגמאות, סגנונות ואורכים שונים; שילוב של חצאית או שמלה במלתחה יכול להתאים כמעט לכולן.











חפשי סגנונות נוספים ושונים מאלו שאת רגילה לראות את עצמך בהם; בין אם זו חולצת טריקו נשית יותר מטי-שירט, או הכנסת צבע נוסף וחדש למלתחה, זה יהיה רענון ליותר מ"רק" ההופעה חיצונית שלך!
שבוע טוב!
*מרבית התמונות מהאתר NET-A-PORTER

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

נו?? אז מה חשבת? (-: