יום שבת, 19 בספטמבר 2009

...Things that make you go Hmm


אני לא מתיימרת להיות מכתיבת טרנדים. אני עוקבת אחריהם כי אני נהנית מזה, ומאמצת לי את אלו שמצאו חן בעייני ומתאימים לכיסי, למבנה גופי ולאורח חיי. אני לא חושבת שזה נכון להתלבש אך ורק לפי צו האופנה אך בהחלט ממליצה לדעת מה יצא מהאופנה בכדי לא להיראות מיושנים מידי.
בגדול, מה שמנחה אותי זה 'האם זה גורם לי להרגיש יפה?' (אני מוצאת לנכון להדגיש שעל הלבוש להיות הולם למקום אליו הולכים, אז ברור שכל ה'יופי' הזה צריך להיות תלוי-קונטקסט). ובגדול, אני די מרוצה מ'ההופעה' שלי ברוב ימות השבוע.
אבל כמו כולן (אולי לא כולן??..) אני לפעמים מפנטזת שלו רק הרגליים שלי היו אחרות/הגובה היה...אממ, גובה../מזג האוויר היה שונה/תרבות הלבוש היתה מסויימת/הכסף כן היה גדל על העצים... אז הייתי מאמצת גם את המראה 'ההוא'. לרוב זה קורה כשאני מדפדפת במגזיני אפנה או גולשת באתרים שונים. אני יודעת שיש כאלו שלא מבינים את ההתרגשות סביב מגזינים כגון "ווג" (או ערוצים כמו !E), בהם מציגים אופנה עילית ואורח חיים אשר לא ממש מתחברים לחיים 'הרגילים'. אני מבינה שהאפנה שם לפעמים לא נראית לבישה.. אבל בשבילי זו חוויה!
מבלי להכנס לרציונל של העולם הזה, ואם נשים לרגע בצד את האסקפיזם הנפלא שאני חווה, זה לא רק כדי לראות את התיק הנכון של העונה; זה פשוט נותן לי השראה! זה מעשיר, לראות דברים יפים ולללמוד אסטטיקות והרמוניות חדשות של צבעים וטקסטורות. גם אם מה שמופיע בעיתון לא מתכתב עם חיי, אני תמיד לוקחת משם משהו.
הנה כמה תמונות של דברים שאהבתי; דברים יפים (ולבישים ברובם) שגרמו לי לחייך ולחשוב 'הממ...'.







מתצוגות אופנה Ready-To-Wear לסתיו 2009, ואביב 2010- כן, עולם האופנה כבר שם...







יום חמישי, 17 בספטמבר 2009

The many shades of Yellow

בן זוגי (המהמם!*) לא ממש מתפעל מהלבוש שלי.
קצת מבאס למישהי כמוני אבל, היי.. יש דברים גרועים מזה! לזכותי/ו (?) יאמר, שהוא לא ממש מבחין בלבוש של אף אחד/ת. ובכל זאת, יש דבר אחד שלעולם לא יחמוק מעיניו, וזה כשאני לובשת פריט צהוב. בשבילו צהוב=מכבי=הרעים, אדום=הפועל=הטובים. זר לא יבין זאת...
אומרים שבזוגיות צריך להקריב, ולכן אם אני לובשת צהוב, אני משתדלת שזה יהיה כשהוא לא רואה...
זה צבע קצת בעייתי, כי לרבות יש פיגמנטציה צהובה ולכן הוא לא מחמיא לכולן, אבל כמו לכל צבע, גם לצהוב יש גוונים רבים (למשל צהוב לימון, צהוב בננה, צהוב חרדל, צהוב זרחני) והוא יכול לעורר את התלבושת, בין אם כבגד כולו או בנגיעה כאביזר.
כמו יום שמש בהיר, צהוב מסמל שמחה ואושר. הוא נחשב לצבע שמביא מודעות וצלילות מחשבה. הצהוב מחזק את החוסן הנפשי ועוזר לסלק פחדים ודאגות.
לשנה החדשה אני מאחלת לכולם בריאות, אושר, מודעות, צלילות ושלווה. וגם תעוזה!
הנה צהוב קצת אחר, לא של מכבי...












רק בקשה אחת: בלי צהוב שכואב בעיניים...


חג שמח!
* בזמן שאני כותבת את הפוסט הזה, הוא באיצטדיון בלומפילד צופה במשחק; הפועל נגד סלטיק. יאללה הפועל! הפוסט הזה מוקדש לו, באהבה

יום שני, 14 בספטמבר 2009

על גברים וכרסות...

לפני מספר חודשים, במסגרת החלפת תגובות בקפה דה-מארקר, הצעתי כמה טיפים לגבר שהעיד על עצמו כבעל כרס וביקש לדעת איך כדאי לו להתלבש. כשנתקלתי בתמונה הזו לאחרונה, נזכרתי בעצות שנתתי לו וחשבתי שיש מקום לרכז אותן שוב פה ולהרחיב מעט (...no pun intended).
טיפים כלליים לכל הגברים תוכלו למצוא בפוסט קודם שלי, אך הפעם דגש לבעלי הכרס.

הרציונל צריך להיות איזון הפרופורציות בעזרת הבגדים, יצירת אפקט של אורך, והימנעות מהדגשת הבטן.

חולצות- המנע מבד דק מידי שנצמד לגוף ומדגיש את הקימורים. לך על אריגים נוקשים מעט ועם אריגה מאונכת (מלמעלה למטה), ליצירת מראה 'מרובע' וארוך יותר. עדיף להמנע מאריגה רוחבית ומפסים לרוחב. לקראת החורף זה רלוונטי קצת יותר כמובן: כאשר בוחר סוודר (מאריג נוקשה...) שים לב שלא סוגר אותך מידי- אם אתה לא גבוה, המנע מצווארון גולף שיעלים לגמרי את הצוואר ויקצר אותך תוך יצירת מראה מגושם. המנע מסוודר/חולצה עם פטנט בתחתית (כלומר, שהחולצה לא תיצמד בתחתית ותבליט את הכרס).
מראה השכבות יעבוד מצויין! חולצה מכופתרת פתוחה (לחלוטין או ברובה), מעל לחולצה צבעונית ימשכו פוקוס אל החולצה הפנימית, ממנה רואים רק חלק. כך תיצור אפקט צר יותר. כאשר אתה בוחר במראה השכבות, שים לב שלא ליצור נפח נוסף בגלל הבגדים; יש להקפיד על בדים עדינים יותר.
גם ג'קט (כהה)מעל חולצה יוצר אפקט מאריך, שוב מאותה סיבה של משיכת המבט אל מרכז הגוף. צווארון V - גם בחולצות פולו ובחולצות מכופתרות ניתן לומר שזה צווארון V- מאריך מעט את המראה ומרכז תשומת לב למעלה, אל הפנים ולכן מומלץ יותר עבור מבנה גוף זה.
פסים לאורך יכולים לעבוד מצויין באיזון הפרופורציה, אך התמונה למעלה ממחישה את 'הסכנה' שבבחירת חולצה שכזו- אם החולצה צמודה מידי, הפסים מתעוותים ויוצרים אפקט הפוך מזה שרצינו- מושכים תשומת לב אל הכרס...

מכנסיים- גזרה ישרה ולא מכנס שהולך ונעשה צר, שכן אז אתה מדגיש את מרכז הגוף (ביחס לחלק התחתון) ויוצר פרופורציה של משולש הפוך. תחשוב על גביע גלידה...לא המראה שאתה רוצה ללכת עליו, אני מניחה.
מכנסי דגמ"ח עם כיסים חיצוניים בצידי הגוף מייצרים 'עניין' ומסיטים את המבט מהבטן ועוזרים ביצירת מראה מאוזן יותר.
אורך המכנס- הקשיבו כולכם, לא רק בעלי הכרס- המכנס צריך להגמר קצת לפני הרצפה (לכסות כמעט את כל עקב הנעל) ולא קצת מעל הקרסול!! זה מקצר את הגוף! אם יש לך רגליים דקות (Chicken legs ב'אמריקאית'), עדיף שתמנע מלבישת מכנסי ברמודה. בכל מקרה, אם בחרת במכנסיים קצרים, לך על גזרה ישרה גם פה ולא על מכנסיים שהולכים ונצמדים כלפי מטה.

אם אתה צריך/רוצה להכניס את החולצה למכנסיים, שים לב שהמכנסיים יושבים על המותן ולא מתחת לכרס. זה עושה לך עוול כפול; גם מדגיש את הבטן וגם מקצר את הרגליים. חבל...
נעליים- במסגרת אותה חשיבה על פרופורציה, המנע מנעל קלה מידי. המראה הכללי שלך הוא קצת כבד ולכן הנעל צריכה קצת נוכחות (בדגש על "קצת"...).

גם אם אתה עב-כרס, אתה יכול להראות מטופח ולהשקיע במראה שלך. אל תנסה להתחבא מאחורי בגדים גדולים, כי זה רק יגרום לך להיראות גדול יותר. תן יותר חשיבות לבדים, לגזרות ולדוגמאות ותקבל מראה 'מהודק', מרשים והולם יותר.

שנה טובה לכולם!

יום שבת, 12 בספטמבר 2009

לקראת הסתיו (והשנה החדשה!)

מעט לפני חילופי העונות, עיתוני האופנה עמוסים במאמרים על הטרנדים החמים של אותה עונה קרבה. נשים רבות מנסות לאמץ לעצמן את הטרנדים במטרה להיות אופנתיות ועכשוויות אך לעיתים מבלי לחשוב על התאמתו למבנה גופה, גילה ואורח חייה. אל תבינו אותי לא נכון.. אני לא נגד טרנדים! אני מאד אוהבת אופנה ובתחום שלי חשוב להתעדכן ב'מה שקורה עכשיו', אבל הגבול בין אופנתית לקורבן אופנה הוא דק וחלקלק. מנגד, ישנן אלו שכלל לא מעדכנות את הופעתן, ולהן אני רוצה לומר שזה כיף גדול להתרענן מידי פעם, ולו בשביל התחושה הטובה. בחנויות ניתן כבר למצוא פריטים מן הקולקציות החדשות, התלושים לחג חולקו ורצון עז להתחדש אופף את כולנו (או שזו רק אני?!?). אז לאלו מכן שלא עובדות ב'תעשייה' ולא צריכות להיות ב-cutting egde של האופנה, אך רוצות לדעת איך בכל זאת ניתן לאמץ קומץ מלהיטי העונה, הנה סקירה חלקית ורלוונטית לעולמנו, החיים האמיתיים...
מראה 'גברי'- בהשראת חליפות גבריות. כמובן שהקווים עדינים יותר והצבעים, הטקסטורות והגזרות מותאמים לנשים. אין צורך ללבוש חליפה מלאה, אבל בזכות הופעתו של הטרנד תוכלו למצוא מבחר רחב של חלקים נפרדים שניתן לשלב ולערבב. מראה זה יתאים כמעט לכולן; בין אם את עובדת במשרד ולובשת חליפה מלאה ו'רצינית', או במראה קליל יותר לעבודות רשמיות פחות. שימי לב להתאמת הג'קט בכתף, ליצירת מותן בעזרת הג'קט (באם אין לך גזרת שעון-חול, או כדי להדגיש את מה שיש). שימי לב לעומק מפתח הצוואר (פרופורציונלי לגובהך), לאורך השרוול (ניתן לקפל קצת, למראה נינוח יותר) ולאורך בו מסתיים הז'קט- שלא יחתוך אותך במקום הרחב ביותר באגן. הגזרה הנכונה תעשה פלאים! נסי לשלב פריטים נשיים לאיזון המראה; כמו נעלי עקב, תכשיט גדול, חולצה נשית מתחת, וצבעים רכים. לקניה חכמה וחסכונית, ממליצה על ג'קט בצבע כהה ניטארלי-שחור או כחול נייבי- שיתאים לכמה שיותר צבעים ומראות. השקיעי בחלק שיושב עליך טוב ולשם הגיוון שלבי עם צעיפים צבעוניים, מכנסיים שונים (גם ג'ינס כמובן), שמלה פרחונית ועוד.. טרנד דומה, הוא מסיבת הפיג'מות. כן, כך בחרו לקרוא לו... למעשה מדובר בחליפות קלילות ורחבות יותר, בגזרות נינוחות שמזכירות את 'הפיג'מה העירקית'. מתאים למי שעובדת בסביבה לא מאד רשמית וכמובן גם כאן, ניתן להשתמש בחלקי החליפה בנפרד, לניצול מקסימלי.


טרנד אחר, בהשראת ההלבשה התחתונה וחדר המיטות; יכול להיות מאד בעייתי אם תתרגמו אותו ליציאה מהבית עם הבוקסר של החבר... מדובר בגזרות נשיות שמזכירות הלבשה תחתונה; הרבה תחרה, מחוכים, רצועות גומי, או לחילופין בדים רכים ושקופים. בשילובים הנכונים, ניתן לאמץ את המראה בכיוון רומנטי, סקסי, בוהמייני ואפילו מקצועי. הכל עניין של מינון! הטרנד הזה מצא את דרכו גם אל האביזרים, כך שאם לא בא לך 'להתפרע' תוכלי לאמץ את הטרנד עם תיק ערב או נעל בדוגמת תחרה.
טרנד חזק מאד בתחום האביזרים הוא גדול; שרשרת מאסיבית, עגילים גדולים,
חגורה גדולה, צמיד רחב וכו'. הטרנד הזה מתכתב עם חזרתם של אופנות הספארי והג'ונגל- דוגמאות וצבעים שמזכירים חיות טרף וג'ונגל, אך גם עומד בפני עצמו עם מבחר מרהיב של אביזרים מנצנצים, בחלקם מצועצעים ובחלקם בעלי אמירה. חשוב לשים לב שלא להעמיס יותר מידי כאשר מתקשטים בפריטים דרמטיים; זה סוגר אותך ויוצר תחושה דחוסה ועמוסה. נסי לאסוף את השיער או לוודא שמספיק עור נחשף (חצאית, שרוול מקופל, מחשוף וכד').
בכלל, אם את לא רוצה להחליף את המלתחה כולה בכל עונה, ובכל זאת להשאר מעודכנת, נסי לקנות בגדים בצבעים וגזרות קלאסיים, שעובדים טוב עם מבנה גופך והצבעים שלך, ולאבזר עם פריטים אופנתיים. קל, ולרוב זול יותר לעדכן כך את המלתחה מבלי להחליפה לחלוטין ובכך, אבוי, להפוך לקורבן אופנה...










שבוע טוב ושנה טובה!