יום שני, 14 בספטמבר 2009

על גברים וכרסות...

לפני מספר חודשים, במסגרת החלפת תגובות בקפה דה-מארקר, הצעתי כמה טיפים לגבר שהעיד על עצמו כבעל כרס וביקש לדעת איך כדאי לו להתלבש. כשנתקלתי בתמונה הזו לאחרונה, נזכרתי בעצות שנתתי לו וחשבתי שיש מקום לרכז אותן שוב פה ולהרחיב מעט (...no pun intended).
טיפים כלליים לכל הגברים תוכלו למצוא בפוסט קודם שלי, אך הפעם דגש לבעלי הכרס.

הרציונל צריך להיות איזון הפרופורציות בעזרת הבגדים, יצירת אפקט של אורך, והימנעות מהדגשת הבטן.

חולצות- המנע מבד דק מידי שנצמד לגוף ומדגיש את הקימורים. לך על אריגים נוקשים מעט ועם אריגה מאונכת (מלמעלה למטה), ליצירת מראה 'מרובע' וארוך יותר. עדיף להמנע מאריגה רוחבית ומפסים לרוחב. לקראת החורף זה רלוונטי קצת יותר כמובן: כאשר בוחר סוודר (מאריג נוקשה...) שים לב שלא סוגר אותך מידי- אם אתה לא גבוה, המנע מצווארון גולף שיעלים לגמרי את הצוואר ויקצר אותך תוך יצירת מראה מגושם. המנע מסוודר/חולצה עם פטנט בתחתית (כלומר, שהחולצה לא תיצמד בתחתית ותבליט את הכרס).
מראה השכבות יעבוד מצויין! חולצה מכופתרת פתוחה (לחלוטין או ברובה), מעל לחולצה צבעונית ימשכו פוקוס אל החולצה הפנימית, ממנה רואים רק חלק. כך תיצור אפקט צר יותר. כאשר אתה בוחר במראה השכבות, שים לב שלא ליצור נפח נוסף בגלל הבגדים; יש להקפיד על בדים עדינים יותר.
גם ג'קט (כהה)מעל חולצה יוצר אפקט מאריך, שוב מאותה סיבה של משיכת המבט אל מרכז הגוף. צווארון V - גם בחולצות פולו ובחולצות מכופתרות ניתן לומר שזה צווארון V- מאריך מעט את המראה ומרכז תשומת לב למעלה, אל הפנים ולכן מומלץ יותר עבור מבנה גוף זה.
פסים לאורך יכולים לעבוד מצויין באיזון הפרופורציה, אך התמונה למעלה ממחישה את 'הסכנה' שבבחירת חולצה שכזו- אם החולצה צמודה מידי, הפסים מתעוותים ויוצרים אפקט הפוך מזה שרצינו- מושכים תשומת לב אל הכרס...

מכנסיים- גזרה ישרה ולא מכנס שהולך ונעשה צר, שכן אז אתה מדגיש את מרכז הגוף (ביחס לחלק התחתון) ויוצר פרופורציה של משולש הפוך. תחשוב על גביע גלידה...לא המראה שאתה רוצה ללכת עליו, אני מניחה.
מכנסי דגמ"ח עם כיסים חיצוניים בצידי הגוף מייצרים 'עניין' ומסיטים את המבט מהבטן ועוזרים ביצירת מראה מאוזן יותר.
אורך המכנס- הקשיבו כולכם, לא רק בעלי הכרס- המכנס צריך להגמר קצת לפני הרצפה (לכסות כמעט את כל עקב הנעל) ולא קצת מעל הקרסול!! זה מקצר את הגוף! אם יש לך רגליים דקות (Chicken legs ב'אמריקאית'), עדיף שתמנע מלבישת מכנסי ברמודה. בכל מקרה, אם בחרת במכנסיים קצרים, לך על גזרה ישרה גם פה ולא על מכנסיים שהולכים ונצמדים כלפי מטה.

אם אתה צריך/רוצה להכניס את החולצה למכנסיים, שים לב שהמכנסיים יושבים על המותן ולא מתחת לכרס. זה עושה לך עוול כפול; גם מדגיש את הבטן וגם מקצר את הרגליים. חבל...
נעליים- במסגרת אותה חשיבה על פרופורציה, המנע מנעל קלה מידי. המראה הכללי שלך הוא קצת כבד ולכן הנעל צריכה קצת נוכחות (בדגש על "קצת"...).

גם אם אתה עב-כרס, אתה יכול להראות מטופח ולהשקיע במראה שלך. אל תנסה להתחבא מאחורי בגדים גדולים, כי זה רק יגרום לך להיראות גדול יותר. תן יותר חשיבות לבדים, לגזרות ולדוגמאות ותקבל מראה 'מהודק', מרשים והולם יותר.

שנה טובה לכולם!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

נו?? אז מה חשבת? (-: