יום חמישי, 8 באוקטובר 2009

לגבר שלי אני נאמנה, בספרים אני מגוונת...

סבתא שלי אמרה פעם לאמא שלי שגברים משתעממים מהר ולכן, בכדי לא לשעמם את בן הזוג כדאי לרענן מידי פעם את איך שאנחנו נראות... יש שיטענו שמדובר בגישה מיושנת, אך נראה לי שההתרגשות של בן הזוג היא ערך מוסף למשהו גדול יותר; הזמן שאנחנו לוקחות בכדי לטפח את עצמנו, לתת לעצמנו מקום להרגיש טוב, להיראות מלוטשות ולהתרגש מעצמנו מידי פעם בגלל דבר פעוט כמו Good Hair Day.
אני רואה מסביבי נשים מטופחות, שמשקיעות במראה שלהן אך לאורך השנים קצת נתקעות בכל הנוגע לראש. אולי בגלל שבגדים מתבלים ואופנות לבוש משתנות באופן תדיר יותר, השיער והתסרוקת נותרו מעין מפלט אחרון לקיבעון.
כחלק מנסיונותי לגרום לכן (ולכם) להשקיע קצת יותר מחשבה במראה החיצוני - סוג של מזימה זדונית להפוך אתכם ליפים ושמחים יותר... החלטתי לדבר קצת על שיער.
למה נשים רבות כל כך מתעקשות להשאר עם אותה תסרוקת 'בטוחה'?!? או סתם לא מסתפרות בתדירות ראויה? (השיער שרוף, קצוות מפוצלים, 'שורשים' עמוקים וכו'). תופתעו לראות כמה הבדל יכולה תספורת נכונה לעשות למראה, לבטחון העצמי ואף לשגרת הטיפוח. אני באופן אישי בעד מינימום fuss; עד כמה שאני אוהבת 'להתעסק בעצמי' בכל הנוגע לטיפוח, אני לא רואה את עצמי מתמסרת לפן, או קונה אחד. יש לי שיער מתולתל ודק, כך שאני לא מאלו שיכולות לקום מהמיטה ולצאת בלי כובע או לחפוף ולייבש au natural... מצד שני, גיליתי שכאשר השיער גזור נכון הוא גם מסתדר טוב יותר ולכן אני מקפידה לעשות מחקר לפני ביקור אצל ספר חדש. מצאתי (אחרי לא מעט Bad hair days...) תכשירי שיער שעובדים עבורי וגיליתי שמעט זמן יכול לעשות הבדל עצום. טיפ מצוין שעבד בשבילי ומומלץ לנשים בעלות שיער דק: ותרו על המרכך! אני משתמשת בשמפו עם לחות ובמרכך ללא שטיפה, ואחת לשבוע במסכת הזנה, כך שהשיער מקבל מספיק 'לחות' והוא נראה טוב יותר ונעים למגע.
אין ספק שהשיער חשוב מאד ליצירת המראה/תדמית שלנו ונכון שלא לכולנו מתאימות ה-מ-ו-ן תסרוקות או כל גווני הקשת, אבל... אפשר ומומלץ לקבוע תור לרענון התספורת אחת לזמן קבוע (תלוי מאד באורך השיער, אך לרוב ממליצים על כל 5-6 שבועות). אפשר לשנות מידי פעם את כיוון השביל, או לוותר על הקוקו..
ובהמשך לכותרת- התעניינו בין חברות שמסופרות לטעמכן ונסו ספר חדש! כי לא באמת חייבים לשמור נאמנות לספר. זה לא לתמיד...רק לנסות משהו אחר...
אל תגידו לספר החדש מה לעשות. תאמרו שאתן רוצות שינוי ושתשמחו לשמוע מה הוא חושב שיתאים לכן. ולכו על זה! נכון, זה פוטנציאל לטראומה... אבל בסופו של דבר זה שיער. הוא יצמח שוב או שתצבעי אותו שוב (ותקפידי לשים מסכת הזנה...) או שפשוט לא תלכי לאותו ספר שוב... אבל יכול להיות שתגלי שפוני כן מתאים לך או שיש פתרון גם לשיער כמו שלך ושאת יכולה להראות ולהרגיש נפלא ואפילו לקצור כמה מחמאות 'על הדרך'.





אצל רוב הגברים היכולת לשינוי מצומצמת; בין אם בגלל העבודה, האופי או הגנטיקה...
הגברים המקומיים נוטים לבחור בתספורת קצרה (או ראש מגולח) אך שוכחים כי ככל שהשיער קצר יותר, כך הוא נוטה 'לאבד צורה' מהר יותר עם צמיחתו ולכן אני ממליצה בחום לבקר אצל הספר בתדירות הנחוצה לשמירה על מראה מסודר ונקי. גם אם יש לך שיער ארוך יחסית, צריך לגזור קצוות, לסדר פיאות וכו'. ואם אנחנו כבר בנושא, ואם אתה כבר בגיל... דאג גם לשיער הפרא על האוזניים ובאף.








אנחנו עדיין בתחילתה של השנה, אז למה לא להתחיל אותה עם תספורת חדשה?

5 תגובות:

  1. רעיון מעולה! יש לך המלצות על ספר? כבר שנה++ שלא התקרבתי למספרה אחרי הטראומה הקודמת :(

    השבמחק
  2. אוהבת לקרוא את הרשומות שלך.
    תודה על הפוסט.

    השבמחק
  3. כתבה חמודה. רציתי רק להגיד שיש לי תשובה, לפחות מנקודת מבט שלי ללמה הכל משתנה ודווקא בשיער יש קיבעון. ומעבר לתשובה שזה הדבר היחיד שאי אפשר לבטל אחרי שנעשה ושהתוצאות יכולות לשנות את המצב רוח לחצי שנה הקרובה. זה די בעיקר קטע של סימן היכר כמו הפסים אצל הזברה, או דוגמא אחרת שהיא כן מוצלחת :)

    השבמחק
  4. היי ג'ולי. תודה (-:
    אני מסכימה באופן עקרוני עם זה שיש פוטנציאל-בעסה, אבל במקרה הרע תמיד אפשר לצבוע שוב, לא? (במידה ולא הלכת על גיוון א-לה בריטני... כלומר- קרחת או תספורת קצרה במיוחד)

    השבמחק
  5. כתבה חמודה. רציתי רק להגיד שיש לי תשובה, לפחות מנקודת מבט שלי ללמה הכל משתנה ודווקא בשיער יש קיבעון. ומעבר לתשובה שזה הדבר היחיד שאי אפשר לבטל אחרי שנעשה ושהתוצאות יכולות לשנות את המצב רוח לחצי שנה הקרובה. זה די בעיקר קטע של סימן היכר כמו הפסים אצל הזברה, או דוגמא אחרת שהיא כן מוצלחת :)

    השבמחק

נו?? אז מה חשבת? (-: