יום שבת, 20 בנובמבר 2010

טעויות קטנות- אסונות גדולים או, איך תגרמי לבגד לעבוד בשבילך ולא נגדך

טוב, אולי הכותרת קצת דרמטית אבל הדוגמאות הבאות, גם אם מעט מוקצנות בחלקן, מייצגות טעויות נפוצות ומצערות שניתן להימנע מהן בקלות.
אני חוזרת שוב ושוב על כך שכדאי להתרחק מגזרת מכנסיים נמוכה; זה מחלק את הגוף בצורה לא נכונה- מאריך פלג גוף עליון ומקצר את הרגליים, מבליט את 'ידיות האהבה' ובינינו, זה גם די פרחי וממש לא אופנתי. האישה המקועקעת היא קאט פון-די (Kat Von D), אמנית קעקועית ובעלת תוכנית ריאליטי {שקושרה לאחרונה לאקס של סנדרה בולוק}. אין ספק שמדובר בפרסונה ראוותנית ועם זה אין לי בעיה, אך היא מציגה את גופה בצורה שכלל לא מחמיאה לו. מימין, שתי דוגמאות לתוצאות של מכנסיים אולטרה-נמוכים; סבבה שיש לך קעקוע בבטן, אבל אפילו העקבים האימתניים לא מצליחים לגרום לרגליים להיראות ארוכות... בתמונה השניה סימנתי בחץ על-מנת שלא תפספסנה; נשים רבות שכבר הבינו שגזרה נמוכה זה OUT, לובשות חולצות ארוכות מעל ומפספסות פעמיים; בד"כ הרגליים נראות בכל זאת קצרות מידי והחולצה תשב פחות טוב על הגוף בגלל הבליטה שנוצרת. מנגד וסוף סוף בדוגמא טובה, הקו מצביע על קו המותן הנכון בשמלה השחורה. מבלי להתפשר על מראה אדג'י, היא נראית זוהרת ומלוטשת יותר.




















דוגמאות נוספות ל'חיתוך מקצר רגליים' אצל קלייר דיינס ובריטני ספירס; לקלייר מבנה גוף אתלטי וככזה, בעל פלג גוף עליון ארוך ורגליים קצרות יחסית. שילוב הגופיה הבהירה והארוכה על הג'ינס הכהה מדגיש ומאריך עוד יותר את גופה והנסיון למתוח את הג'ינס על נעלי העקב, לא תורם חן ולא אורך לרגלייה. סימנתי מימין את המקום שבו אני מנחשת שהג'ינס יושב וזה קצת נמוך מידי גם אם החולצה היתה קצרה. ראו כמה קצרות נראות הרגליים... לעומת זאת, בשמלה הצמודה הדוגמא של הבגד מגדירה את הגזרה שלה בצורה מושלמת; נקודת המפגש במרכז מגדירה אן קו המותן שלה (גבוה) ויוצרת פוקוס אל החלק הדק ביותר אצלה מבלי להדגיש את הכתפיים בצורה לא מחמיאה. גם הנעליים בעלות המפתח העמוק עוזרות להאריך את הרגליים כמובן.
בריטני אף פעם לא היתה מודל לחיקוי וגם כשהיא משתדלת זה כבר לא נראה משהו... ובכל זאת- המגפונים משמאל לא נכונים לרגליים שריריות כשלה ובמיוחד לא בשילוב שמלה ארוכה שכזו. זהו חיתוך משני הצדדים של הרגל. השמלה הכחולה דומה באורכה לשחורה וההבדל שהנעליים עושות ניכר.




















זו קיילי קוקו (Kaley Cuoco) מהסדרה - הנפלאה, אם יורשה לי להוסיף- המפץ הגדול/The big Bang Theory. במקרה יש לה מבנה דומה לזה של קלייר דיינס, אך אצלה הטעות היא שהבגדים גדולים מידי. השמלה הכחולה פשוט לא במידה שלה ולכן מונחת עליה באופן מאד לא מחמיא (אני לא מתה על השילוב עם הנעליים האלו אך אני מניחה שעל מישהי גבוהה יותר- לה נועדה- זה יכול היה להיראות אחרת). קו המותן נמוך מידי ומלבד הצבע המצויין עבורה, שום דבר לא עובד שם. בשמלה השחורה יש כבר שיפור; השמלה הדוקה יותר אך יש דגש רב מידי על הכתפיים והזרועות - והן כבר בולטות אצלה מספיק... לבסוף, אמנם לא לטעמי האישי (בעיקר שילוב הנעליים אך גם הגימור הא-סימטרי של השמלה למטה) אך דוגמא מצויינת לכך שבגדים במידה הנכונה פשוט מחמיאים יותר!

קים קרדשיאן למטה חנוקה בשמלה האפורה מכל עבר; השרוולים התפוחים יכולים היו להיות טוויסט מעניין לסילואטה דקה, נטולת חזה, אך כאשר גם השרוולים תפוחים וגם החזה... זה לא עובד. הדוגמאות מימין ממחישות שדווקא חשיפת הזרועות, או שילוב של שרוולים פחות דומיננטיים עם מחשוף (וצבע) מחמיאים יותר למבנה הבשרני שלה.
פעמים רבות היא מתלבשת בטעם רע לדעתי, אך היא תמיד גאה בקימורים שלה ומוכיחה שוב ושוב שבגדים צמודים בהחלט פחות משמינים (כאשר הם בגזרה הנכונה!) מבגדים גדולים 'להסתרה'.













ולבסוף, דוגמא למישהי שהתפתחה ממיוחדג'ת למיוחדת; זוהי סולאנז', אחותה הצעירה - והזמרת הפחות מוכשרת במשפחה- של ביונסה נואלס. היא למדה שאפשר לבלוט בעזרת הבגדים מבלי להגחיך את עצמך ו/או 'להעמיס' טרנדים.
לאורך השנים היא בעיקר 'העמיסה'; יותר מידי דוגמאות, יותר מידי איפור, יותר מידי "חדשנות" ויותר מידי מאמץ...
לאחרונה אני רואה שהיא התבגרה במובן הזה; הגזרות נכונות ומחמיאות יותר, הלוק מוקפד ויוקרתי יותר ובכל זאת יש שם אמירה וייחוד שהם לגמרי שלה.





















מזמינה לבקר בעמוד של לי'תלבש

5 תגובות:

  1. לי היקרה

    תודה על בלוג מעולה ומלמד מאד שהופך להיות מנת הסטייל האינטרנטית הקבועה שלי :)

    רציתי לשאול וגם לבקש: האם תוכלי להקדיש בקרוב בלוג לסטיילינג לכלות פשוטות? החתונה שלי בקרוב, ביום שישי בבוקר, מול הים. שמלת הכלה היא שיפון שמנת מתנפנף ועדין. עדיין אין נעלים ותכשיטים וגם אין רעיון לכיסוי במידה ויהיה לי קר (ינואר) והאמת שאני קצת אבודה. כל הצעה תתקבל בברכה

    תודה וסופ"ש מקסים

    השבמחק
  2. הי גל, תודה רבה (-:
    מזל טוב, קודם כל!
    את מוזמנת לשלוח לי למייל תמונה שלך בשמלה. אשמח להציע הצעות. את גם מוזמנת לפורום שאני מנהלת בתפוז שם תמיד יהיו כמה פשיניסטיות שיעזרו http://www.tapuz.co.il/Forums2008/ForumPage.aspx?ForumId=2061

    השבמחק
  3. הבעיה בתמונות של Kat Von D זה לא רק המכנסיים הנמוכים, אבל גם הצבעים הנוראיים. אני הכי אוהבת קעקועים, אבל גם הם וגם בגדים של קרקס זה כבר יותר מידי. אהבתי איך את קולטת בדיוק מה הטעות האופנתית ואיך אפשר לתקן. בעוד רובנו רואים ש"משהו לא בסדר בתמונה" את מצביעה בדיוק על הסיבה, פשוט תענוג!

    השבמחק
  4. תודה!!
    ומזמינה גם פה להצטרף ללי'תלבש ב"תפוז" (יש לינק בעמוד הראשון של הבלוג...) שם אוכל לשלוח מענה אישי ואפילו תדעי מזה!
    (-:

    השבמחק
  5. אחלה של מאמר, ואחלה של זוויות ראייה הצלחת לספק. ללא ספק אני לא מכירה הרבה נשים שניחנות באופן הניתוח הפרטני שלך כשזה מגיע לבגדים. תודה.

    השבמחק

נו?? אז מה חשבת? (-: